خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 26 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کمبودی در تامین و توزیع شیرخشک در استان مرکزی وجود ندارد

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 18 شهریور 1403 - 02:58
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبودی در تامین و توزیع شیرخشک در استان مرکزی وجود ندارد.
شيرخشك،كمبود،برندهاي،تفاوتي،يادگاري،سامانه،اراك

علی یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگاری تسنیم در اراک، با اشاره به انواع شیرخشک‌های موجود در بازار و تفاوت آنها با یکدیگر اظهار داشت: مقداری از شیرخشک‌ها به عنوان رگولار یا عادی اتلاق می‌شوند که برند آنها با یکدیگر تفاوتی ندارد و مصرف انواع شیر خشک‌های غیر رژیمی(رگولار) اطفال با نام های تجاری مختلف برای عموم شیرخواران سالم،مجاز است و نیازی به نسخه و تجویز پزشک ندارد.
وی افزود: برخی از شیرخشک‌ها مربوط به شرایط خاص برخی از نوزادان است که تحمل به لاکتوز در کودکان کمتر است و رفلاکس وجود دارد که در این مورد هم بین برندهای مختلف تفاوتی وجود ندارد و رفلاکسی ایجاد نخوهد شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: کمبود شیرخشک بیشتر به عرضه شیرخشک در داورخانه‌ها مرتبط است چراکه برخی از داروخانه‌ها به دلیل اینکه کمبود تنقدینگی به وجود آمده و یارانه شیرخشک به مدت حدود 8 ماه پرداخت نشده نیز تواناتی تهیه تمام برندهای شیرخشک‌ها را ندارند.
یادگاری عنوان کرد: در صورت مشاهده کمبود شیرخشک، مردم می‌توانند با سامانه 190 تماس بگیرند و همچنین از طریق سامانه تی تک که مربوط به کمبود شیرخشک است نیز موضوع را پیگیری کنند، قطعا یک داروخانه معین شیرخشک مورد نظر را توزیع می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز توجه داشته باشند که بدون دلیل موجه تاکید بر یک نام تجاری خاص، موجب عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضا و بروز تنش روانی در مصرف کنندگان می‌گیرد،بنابراین باید توجه داشت که بین برندهای شیرخشک تفاوتی از نظر کیفیت وجود ندارد.
انتهای پیام/711/