خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 26 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

موج گرما در کشور تمام شد؛ فصل پاییز با تاخیر آغاز می‌شود

مهر | اقتصادی | یکشنبه، 18 شهریور 1403 - 08:12
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: فرآیند کاهش دما از روز گذشته (۱۷ شهریور) در اکثر نقاط کشور آغاز شده و پاییز امسال گرم و کم‌بارش خواهد بود.
باد،شهريور،شرق،وزش،هواشناسي،مناطق،مركز

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از روز گذشته کاهش دما در اکثر نقاط کشور آغاز شده و تداوم خواهد داشت، گفت: روزهای یکشنبه (۱۸ شهریور) و دوشنبه (۱۹ شهریور) در ارتفاعات البرز و روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور) در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین، فردا در برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق و روز چهارشنبه (۲۱ شهریور) در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.
وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، پاییز امسال دیرتر از حد معمول آغاز می‌شود و علاوه بر کاهش میزان بارش‌ها، گرمای بالاتر از حد معمول را نیز در سومین فصل سال تجربه خواهیم کرد.
ضیائیان در پایان گفت: آسمان تهران امروز، صاف و وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد و فردا صاف و وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۹ و ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.