خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 دی 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پروژه مهر نماد مدیریت کار آمد در نظام تعلیم و تربیت است

مهر | استان‌ها | شنبه، 24 شهریور 1403 - 14:29
سنندج-رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: پروژه مهر نمادی از مدیریت کار آمد در نظام تعلیم و تربیت عنوان است.
آموزش،استثنايي،پرورش،دانش،آموزان،كودكان،استان،محمدي،نيازهاي، ...

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی صبح شنبه در گردهمایی آموزشی-توجیهی پروژه مهر مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش که در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی به عنوان تخصصی‌ترین بخش آموزش و پرورش به شمار می‌رود.
وی افزود: در این بخش علاوه بر آموزش، پرورش و تربیت کودکان استثنایی توانبخشی آنان هم پوشش پیدا می‌کند.
محمدی به هدف اصلی نهاد آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی و مهم آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه لازم است تا کودکان با هر استعداد، توانایی و محدودیتی که دارند، بتوانند از آموزش بهره مند شوند.
محمدی تاکید کرد: آنچه که مهم است این است که دانش آموزان استثنایی هم نیازها وهم نحوه برآورده کردن نیازهایشان ویژه است.
وی با تاکید بر اینکه مستحق‌ترین قشر خدمتی و ذی‌حق ترین افراد مشمول آموزش، دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌باشند عنوان کرد: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه فرصتی مغتنم و توفیق الهی است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در ادامه تاکید کرد: تمهیدات پروژه مهر ۱۴۰۳، بررسی مؤلفه‌های اصلی و دخیل در بازگشایی است.
دریافت خدمات به ۱۰ گروه با نیازهای ویژه
محمدی در ادامه گفت: تعداد ۱۰ گروه دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، چند معلولیتی، دارای اختلالات جسمی-حرکتی، اتیسم، بیش فعالی و دارای آسیب گفتاری و زبان از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی را دریافت می‌کنند.
وی به اهمیت توجه به کودکان استثنایی اشاره کرد و بیان داشت داشت: کودکان استثنایی دارای تفاوت زیادی با سایر کودکان هستند و مسئولیت‌های متفاوتی را دارند و در واقع سخن از رفع موانع و هموار کردن طریق رشد و شکوفایی آنهاست.
وی با اشاره به قانون تشکیل آموزش و پرورش استثنایی در روز ۲۱ آذر سال ۱۳۶۹ عنوان کرد: بر اساس این قانون طراحی سیستم آموزشی، پرورشی و توان بخشی، تغییر و اصلاح مداوم نظام آموزشی، آموزش و پرورش گروه‌های مختلف کودکان و دانش آموزان استثنایی و کمک به پیشگیری از بروز ناتوانی‌های جسمی و ذهنی از جمله اهداف آموزش و پرورش استثنایی می‌باشد.
جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از جذب یک میلیارد تومان اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان خبر داد و ابراز داشت: همچنین مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان اعتبار جهت اعزام دانش آموزان به مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، ۷۳۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات توانبخشی انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: استخدام ۱۹ نفر مربی امور آموزش معلولین، جذب ۱۱ نفر دانش آموخته مراکز تربیت معلم، برگزار ی دوره توانمند سازی برای ۵۰۰ نفر از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان، کسب ۲۰ رتبه ورزشی و۱۲ رتبه فرهنگی هنری در مسابقات کشوری دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور را از اهم اقدامات و دستاوردهای آموزش و پرورش استثنایی استان در تابستان جاری عنوان کرد.