خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 29 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کارشکنی در ساماندهی میوه‌فروش‌های سیار اردبیل نتیجه‌ای ندارد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 26 شهریور 1403 - 17:58
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مقاومت و کارشکنی وانت بارهای میوه فروش سیار در ساماندهی این امر نتیجه ای به همراه ندارد.
ميوه،اردبيل،زمينه،نيسان،ساماندهي،انتقال،فروش،سطح،شهر،قالب،تع ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی در نشست مشترک با مسئولان شهری اردبیل با محوریت جمع‌آوری و ساماندهی وانت‌بارهای سیار میوه فروش در اردبیل اظهار کرد: شهرداری اردبیل با شناسایی دقیق وانت‌بارها، نیسان و حتی خودروهای خاور در قالب میوه فروشی‌های سیار سعی کرده تا با تعیین محل مناسب در مناطق مختلف شهری در قالب میادین محلی میوه و تره‌بار نسبت به ساماندهی آنها اقدام کند.
وی افزود: قرار شد تا 20 مهرماه به شکل کامل ساماندهی و انتقال وانت‌بارهای میوه فروش را به محل‌های تعریف شده در سطح شهر شاهد باشیم تا جلوی اقدامات غیرقانونی آنها در سطح شهر و همچنین اسباب آزار و اذیت مردم و ایجاد ترافیک سنگین گرفته شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: 528 دستگاه وانت‌بار و نیسان در سطح شهر به این 44 مکان تعریف شده انتقال داده می‌شوند تا زمینه فعالیت آنها فراهم آید.
بعد از انتقال وانت‌بارهای سیار به محل جدید، مجموعه قضایی و انتظامی استان با متخلفان در این زمینه برخورد کرده و افرادی که به هر نحوی در برابر این اقدام مقاومت کنند، قطعاً مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد.
وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط و مقررات هیچ کس حق ممانعت یا خودداری از انتقال قانونی وانت‌بارها و نیسان های میوه فروش را نخواهد داشت و چنانچه در این زمینه قصور و کوتاهی انجام شود، بر اساس ضوابط و مقررات قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اضافه کرد: این انتقال زمینه کاهش بار ترافیکی شهری، برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی و درگیری‌های احتمالی را به حداقل رسانده و شرایط بهتری را در روان‌سازی عبور و مرور مردم و رضایتمندی شهروندان رقم خواهد زد.
متأسفانه در سال‌های اخیر با افزایش وانت‌بارهای میوه فروش در سطح شهر ما تنش‌ها و درگیری‌هایی را در مناطق مختلف شهری شاهد بودیم و به نوعی تضییع حقوق عامه نیز انجام می‌شد که دادستان مرکز استان سعی کرده برای حفظ حقوق عموم مردم در این زمینه ورود پیدا کرده و از شهرداری و مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی بخواهد در کنار انتقال وانت‌بارهای میوه فروش به محل‌های تعریف شده، جلوی اقدامات غیرقانونی در این زمینه گرفته شود.
محمود صفری نیز در این نشست تصریح کرد: ما در حوزه ساماندهی وانت‌بارها نشست‌های متعدد و چهره به چهره‌ای را با کاسبان و میوه فروشی‌ها انجام دادیم و خود آنها نیز مصر بودند تا جلوی فعالیت وانت‌بارها در قالب سیستم دست‌فروشی گرفته شود.
یک‌هزار و 70 وانت بار، نیسان و حتی کامیون‌های کوچک در سطح شهر شناسایی شده که اقدام به فروش میوه و سبزی می‌کنند.
وی گفت: 350 دستگاه از این خودروها غیربومی بوده و خارج از استان فعالیت داشتند که به هیچ وجه محلی برای آنها تعریف نشده است.
218 دستگاه نیز وانت‌بار و نیسان استیجاری بوده که این تعداد نیز از رده امر ساماندهی خارج می‌شوند که ما تنها برای 528 دستگاه نیسان و وانت ساماندهی را در قالب 44 نقطه در نظر گرفتیم.
شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا با همکاری مراجع قضایی و انتظامی یک بار برای همیشه بعد از گذشت 15 سال این مشکل اساسی را رفع کنیم تا زمینه برای جلب رضایتمندی مردم در عبور و مرور راحت و کاهش بار ترافیکی فراهم آید.
انتهای پیام/131/