خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 29 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درآمد ۳۰۰ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه سبزوار

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 26 شهریور 1403 - 18:29
سبزوار- رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در طی یک سال گذشته این شرکت‌ها ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند که از این تعداد ۹ شرکت سبزواری هستند.
دانشگاه،سبزواري،حكيم،اضافه،دانشجويان،گذشته،اسدي،زنگنه،دانشجو ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زنگنه اسدی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با آرزوی آغاز سال تحصیلی با نشاط و امید آفرین برای دانشجویان با بیان اینکه سه دبیرخانه منطقه‌ای چهار استان در این دانشگاه در حال فعالیت است، اظهار کرد: در سال جاری سه گرایش جدید در مقطع دکتری و ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه اضافه شده است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اظهار اینکه ۴۰ شرکت مستقر در پردیس علم و فناوری این دانشگاه در حالت فعالیت هستند، گفت: در طی یک سال گذشته این شرکت‌ها ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند که از این تعداد ۹ شرکت سبزواری هستند.
وی با اشاره به تحصیل هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در برنامه توسعه ششم قرار بر جذب ۱۵۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران بوده که تا کنون به این سطح در کشور نرسیده‌ایم و برنامه وزارت علوم‌در برنامه توسعه هفتم جذب بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف دنیا و حرکت به سمت جذب و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی است.
اسدی زنگنه اضافه کرد: به دلیل عدم استقبال داوطلبان کنکور از برخی از رشته‌های تحصیلی در برخی از رشته‌های تحصیلی بازنگری و جایگزینی رشته‌های جدید داشته ایم میانگین تعداد دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در طی ۱۰ سال گذشته حدود ۸ هزار نفر در سال بوده و تغییری در تعداد دانشجویان داخلی نداشته ایم.
عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اظهار اینکه در سال گذشته این دانشگاه ۸۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته است، اضافه کرد: در موضوع برخورد با دانشجویان خاطی و متخلف در سه سال گذشته حدود ۱۰ نفر تعلیق و محرومیت از دریافت تسهیلات خوابگاهی داشتیم.
پنج نفر تذکر شفاهی و کتبی دریافت کرده اند.
وی همچنین در پاسخ به تشکیل پرونده قضائی برای یکی از اساتید این دانشگاه در دادگستری گفت: حوزه اساتید در حوزه انتظامی مستقیم زیر نظر وزارت علوم و شخص وزیر قرار دارد و در صورت صدور هر گونه حکمی در دادگاه با توجه به اتمام ۳۰ سال خدمت استاد مربوطه در دانشگاه حکیم سبزواری وی بازنشسته و برای تسویه حساب و پرداخت حقوق قانونی وی باید اقدام شود.
اسدی زنگنه با اشاره به انعقاد ۱۲ تفاهم نامه جدید با دانشگاه‌های پاکستان و اندونزی اضافه کرد: مدت این تفاهم نامه‌های همکاری پنج ساله است‌.