خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 29 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دریاچه ارومیه سرشار از ذخایر آرتمیا است

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 26 شهریور 1403 - 23:46
ارومیه - مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه سرشار از ذخایر آرتمیا است و هیچ گونه نگرانی در خصوص ذخایر این گونه ارزشمند وجود ندارد.
آرتميا،ذخاير،مركز،آرتمياي،تحقيقات،وضعيت

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهند روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت زیست و ذخایر آرتمیا با بیان اینکه روند جمعیت سیست و آرتمیای زنده در دریاچه ارومیه طی سال‌های اخیر به تناسب وضعیت دریاچه، دچار تغییرات شده است، افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که در حال حاضر دریاچه ارومیه سرشار از ذخایر آرتمیا است و هیچ گونه نگرانی در خصوص ذخایر این گونه ارزشمند وجود ندارد.
وی ادامه داد: آرتمیا اورمیانا در سال‌های اخیر تحت تأثیر شرایط اقلیمی، برای تداوم حیات دچار تغییرات شده است و طبق مطالعات مرکز تحقیقات مشخص شده، این گونه ارزشمند توانایی و انعطاف بسیار بالایی برای تاب آوری در شرایط سخت دارد.
شهند در ادامه اقدامات و فعالیت‌های مرکز تحقیقات آرتمیای کشور را در زمینه حفظ و تقویت تنوع زیستی در حوزه آبزیان، بسیار مهم دانست و بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی آماده بهره مندی از تجارب و ظرفیت‌های ویژه این مرکز در حوزه تخصصی آبزیان و به ویژه آرتمیا اورمیانا است.
در ادامه علی نکویی فرد رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، گزارشی از آخرین وضعیت زیست و ذخایر آرتمیا در کشور و به ویژه استان آذربایجان غربی را ارائه کرد و به بیان گزیده‌ای از اقدامات و برنامه‌های مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در راستای ساماندهی وضعیت ذخایر آبزیان استان به ویژه آرتمیا اورمیانا پرداخت.