خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 29 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه ایجاد شود

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 27 شهریور 1403 - 00:52
ارومیه - استاندار آذربایجان غربی بر اجرای طرح مجموعه شمس تبریزی خوی و ایجاد یک کریدور فرهنگی بین قونیه ترکیه و خوی تاکید کرد.
خوي،فرهنگي،شمس،گردشگري،كريدور،تبريزي

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی، اظهار کرد: وجود آرامگاه شمس تبریزی در خوی یک ظرفیت بی‌نظیر برای توسعه گردشگری در این شهرستان ایجاد کرده است و با توجه به دوستی شمس و مولانا تکمیل این مجموعه می‌تواند یک کریدور فرهنگی بین قونیه ترکیه و خوی ایجاد شود.
وی افزود: در آذربایجان غربی سه کریدور فرهنگی برای جذب گردشگری و معرفی فرهنگ و هنر استان تعریف شده است که یکی از کریدورها از خوی عبور می‌کند و این امر نیازمند توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان است.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای اجرای پروژه فرهنگی و هنری شمس تبریزی خوی باید چند پلاک اطراف آرامگاه آزادسازی شود که شهرداری و شورای شهر در اسرع وقت باید برای خرید و آزادسازی این پلاک‌ها اقدام کنند.
معتمدیان گفت: اقدام دیگر برای معرفی و ایجاد کریدور فرهنگی بین خوی و قونیه، بین‌المللی کردن فرودگاه خوی بوده چرا که امروزه پروازهای هوایی و داشتن زیرساخت‌ها در این حوزه نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا می‌کند.