سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اسرائیل حاکمیت لبنان را نقض کرده/ازطرح فرانسه استقبال می‌کنیم

مهر | بین‌الملل | پنجشنبه، 05 مهر 1403 - 04:23
نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در نشست اضطراری شورای امنیت با موضوع لبنان با بیان اینکه کشورش شاهد حملات وحشیانه و نقض مکررحاکمیت ارضی از سوی اسرائیل است از طرح آتش بس فرانسه استقبال کرد.
لبنان،ميقاتي،حملات،رژيم،اسرائيل،وزير،پيشبرد،توقف،صهيونيستي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نحیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در نشست فوق العاده شورای امنیت با موضوع لبنان که به درخواست فرانسه بامداد امروز برگزار شد، سخنرانی کرد.
نجیب میقاتی با اشاره به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان در نطقی اعلام کرد که لبنان شاهد نقض آشکار حقوق بشر و حمله وحشیانه از سوی رژیم صهیونیستی است.
نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در این نشست با در خواست از تحرک جامعه جهانی برای گسترش جنگ از احتمال حمله زمینی اشغالگران به خاک لبنان پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی الکترونیکی (پیجرها) ابراز نگرانی کرد.
وی تصریح کرد که حوادث کنونی در لبنان در راستای بخشی از تجاوزات و اقدامات ناقض قوانین بین المللی اسرائیل طی دهه‌های گذشته در لبنان است
میقاتی اضافه کرد که من در این نشست حضور یافته‌ام تا خواستار تلاش اعضا برای برون رفت از این وضعیت شویم و این شورا راه حلی جدی برای توقف حملات اسرائیل به لبنان و فشار به اسرائیل برای توقف حملات در همه محورهای درگیری آماده کنند.
نخست وزیر لبنان ادامه داد که دولت لبنان به مصوبات سازمان ملل درباره قطعنامه مرزی ۱۷۰۱ پایبند است و خواستار جدی عقب نشینی از سرزمین های اشغال شده لبنان از سوی این رژیم هستیم.
وی در پایان نطق خود از ابتکار عمل فرانسه برای آتش بس و پایان دادن به جنگ تقدیر کرد.