سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سفارت افغانستان در لندن بسته شد

تسنیم | بین‌الملل | جمعه، 06 مهر 1403 - 10:53
سفیر حکومت جمهوریت در لندن پس از بستن سفارتخانه افغانستان، کلید سفارتخانه را به وزارت خارجه انگلیس سپرد.
انگليس،وزارت،سفارتخانه،افغانستان،طالبان،حكومت،خارجه،اعلام،كنسولي

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری اعلام کردند «زلمی رسول» سفیر حکومت جمهوریت در لندن پس از بستن سفارتخانه افغانستان، کلید سفارتخانه را به وزارت خارجه انگلیس تسلیم کرد، اما پرچم سه رنگ افغانستان پایین آورده نشده و قرار است همچنان بر فراز سفارت باقی بماند.
وزارت خارجه انگلیس در 9 سپتامبر اعلام کرده بود به‌دلیل اینکه حکومت طالبان کارکنان سفارتخانه افغانستان را برکنار کرده است، این سفارتخانه و امور کنسولی آن تعطیل می‌شود.
به گفته منابع، دولت انگلیس به پنج دیپلمات‌ این سفارتخانه 60 روز مهلت داده تا یا این کشور را ترک کنند یا از حق درخواست پناهندگی در انگلیس استفاده کنند.
کارکنان محلی هم بی‌کار شده‌اند.
زلمی رسول ماه گذشته به هفته‌نامه «ساندی‌تایمز» گفته بود که از فهرست دعوت سفارتخانه‌های برخی کشورها از جمله «هند و ترکیه» حذف شده است.
وی افزود: من یک سفیر بدون کشور هستم.
فکر کنم در دنیای دیپلماسی هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.
معمولاً وقتی یک کشور رژیمی را به رسمیت نشناسد، یک حکومت در تبعید وجود دارد اما اینجا، (چنین) چیزی هم نیست.
انگلیس در مورد واگذاری سفارت افغانستان به نمایندگان طالبان تاکنون تصمیم نگرفته است و مقامات وزارت خارجه انگلیس نیز هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند.
وزارت خارجه طالبان نیز اخیراً خدمات کنسولی نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در لندن، بلژیک، برلین، بن، سوئیس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، هلند، سوئد، نروژ، کانادا و استرالیا را که در کنترل دیپلمات‌های حکومت پیشین بود را بی‌اعتبار اعلام کرده است.
وزارت خارجه‌ طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود بارها از این نمایندگی‌ها خواسته تا در بخش کنسولی با این وزارت «تعامل» کنند، اما آنها حاضر به همکاری نشدند.
انتهای پیام/