سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ظرفیت بارگیری نفتکش‌ها در بندر صادراتی ماهشهر افزایش می‌یابد

مهر | اقتصادی | جمعه، 06 مهر 1403 - 14:29
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: نوسازی و بازسازی زیرساخت‌ها باید از اولویت‌های اصلی در بندر صادراتی ماهشهر باشد.
نفتي،پالايش،بندر،ظرفيت،اصلي،ماهشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق عظیمی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روز گذشته (پنجشنبه، پنجم مهر) در حاشیه بازدید از بندر صادراتی ماهشهر و انبارهای توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این شهر، ضمن قدردانی از کارکنان صنعت پالایش، انتقال و پخش فرآورده‌های نفتی در ایران، گفت: نوسازی و بازسازی زیرساخت‌ها باید از اولویت‌های اصلی در بندر صادراتی ماهشهر باشد.
وی افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده، می‌توان با طراحی بسته‌های مناسب سرمایه‌گذاری از ظرفیت این بندر به‌منظور ایجاد ارزش افزوده بهره گرفت و با توجه به محدودیت‌های زمان، منابع و سرمایه انسانی، اولویت اصلی در صنعت پالایش و پخش باید تعریف و حل مسائل اصلی باشد.
عظیمی‌فر گفت: وظیفه ذاتی ما در ستاد نیز باید معطوف به حل‌وفصل موانع مالی، مقرراتی و چالش‌های سرمایه انسانی باشد تا روند رسیدن به اهداف و حل کلان‌مساله‌ها تسریع شود.
در این بازدید راهکارهایی به‌منظور افزایش ظرفیت بارگیری مخازن و نفتکش‌ها به‌دلیل روند صعودی مصرف فرآورده نفتی، همچنین لزوم ایجاد توازن سرزمینی ذخایر، بررسی و مقرر شد با طراحی بسته‌های ضربتی در کوتاه‌مدت، ۴۰ درصد به ظرفیت بارگیری افزوده شود.