سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزیر نیرو ایران با وزیر انرژی آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد

مهر | اقتصادی | جمعه، 06 مهر 1403 - 15:40
وزیر نیرو در حاشیه اجلاس وزیران انرژی گروه بریکس با وزیر انرژی آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.
انرژي،بريكس،وزير،دوجانبه،آفريقاي،وزيران،جنوبي

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی‌آبادی در ادامه مذاکرات دوجانبه با وزیران انرژی و مقامات شرکت کننده در اجلاس وزیران انرژی بریکس، با گوید منتاشی، وزیر انرژی آفریقای جنوبی دیدار و درباره توسعه همکاری‌ها در قالب گروه بریکس و همچنین همکاری‌های دوجانبه مذاکره کرد.
در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیئت‌های دو کشور نیز حضور داشتند، عباس علی‌آبادی به توانمندی‌های تخصصی ایران در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: ایران آمادگی دارد همکاری‌های فنی و تخصصی خود را با کشورهای عضو بریکس، از جمله آفریقای جنوبی به اشتراک بگذارد.
علی‌آبادی و گوید منتاشی بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه استفاده از دانش و تخصص مهندسان ایرانی برای صنعت برق آفریقای جنوبی، هوشمندسازی زنجیره تولید و مصرف برق، تبادل تجربیات در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار از جمله تولید انرژی خورشیدی و بادی و نیز بهره‌گیری از فناوری‌ها نوین تاکید کردند.
وزیر نیرو پیش از این با سرگئی تسیلیوف، وزیر انرژی روسیه و هونگ سون، معاون سازمان ملی انرژی چین دیدار و مذاکره کرده بود.
وزیر نیرو همچنین ضمن شرکت و سخنرانی در اجلاس وزیران انرژی گروه بریکس در مسکو، در نشست عمومی هفته انرژی روسیه که از روز پنجشنبه با سخنرانی رئبس جمهور روسیه آغاز شد شرکت کرد.