سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نفوذ دشمن در عرصه تربیت و پرورش شناسایی و کنترل شود

مهر | استان‌ها | جمعه، 06 مهر 1403 - 15:41
بوشهر- امام جمعه بندرریگ گفت: نفوذ دشمن در عرصه تربیت و پرورش باید شناسایی و کنترل شود.
اسلامي،نفوذ،انقلاب،مسئله،لبنان،دشمن،دفاع،جنگ،مصلح،سبك،هويت،م ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مصلح در نماز جمعه بندرریگ اظهار کرد: از جمله فضائل اخلاقی انسان متقی شکرگزاری است و انسان متقی با قلب و زبان و عمل خود شکرگزار درگاه الهی است.
وی اضافه کرد: از مهمترین نکاتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت مطرح کردند، مسئله نفوذ نرم و نفوذ فرهنگی بود.
ما در عرصه جنگ سخت مرزها را با صلابت می پاییم ولی در عرصه جنگ نرم هر روز قربانی می‌دهیم.
امام جمعه بندر ریگ با اشاره به دلایل مشکلات در عرصه فرهنگی و اعتقادی و سبک زندگی بیان کرد: نشناختن نفوذ دشمن، دشمنی که نمی تواند با بمب و موشک، نسل کشی خود را در درون ایران مقتدر انجام دهد با نفوذ فرهنگی از ما قربانی می گیرد.
وی با بیان اینکه مسئله نفوذ سخن امروز نیست و از اواخر عهد قاجار نفوذ آغاز شد ادامه داد: نظام شرق شناسی، شاخه های معرفتی و هویت بخش علوم دنیای اسلام را تحصیل و تدوین کرد.
سفرنامه ها را نگاشت.
رشته های علوم انسانی و اجتماعی را پژوهید و در مقابل فرهنگ سکولار - اومانیستی خود را با علم مدرن در آمیخت و به جوامع اسلامی تزریق کرد.
مصلح تاکید کرد: امام خمینی گفتند که ما از شر رضا خان و محمد رضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی نجات نخواهیم یافت.
اینها برپاکنندگان سلطه ابر قدرت ها هستند و سر سپردگانی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوند.
وی ادامه داد: امروز صدا و سیما، سینمای خانگی، ما تحت نفوذ سبک زندگی غربی است و سبک زندگی ایرانی اسلامی بی بها و تحقیر شده است.
متون آموزش و پرورش که ساختار آنکه در دوره پهلوی تدوین شد، لانه نفوذ دشمن است.
هر جا مسئله تربیت و پرورش است، دشمن آنجا جا خوش کرده است.
چرایی دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود
امام جمعه بندرریگ تاکید کرد: نکته دوم رهبر حکیم و فرزانه انقلاب: مسئله چرایی جنگ تحمیلی است که باید برای نسل جوان تبیین شود.
دشمن بیش از آنکه به خاک ماطع ورزیده باشد هویت و آرمان انقلاب اسلامی او را به خشم آورده است.
وی ادامه داد: مسئله دفاع مقدس ۸ ساله، مسئله چراغ فروزان شده انقلاب اسلامی در مقابل ظلم نوین جهانی بود و دفاع از هویت اسلامی است.
دشمنان انقلاب از این روز می ترسیدند که انقلاب اسلامی ملت‌های مسلمان را و آزادی خواهان جهان را بیدار کند.
مصلح تصریح کرد: نظام سلطه از انقلاب اسلامی می ترسید، چرا که روزی را می دید که سوریه و لبنان و عراق و یمن و مردم آزاده کشورهای اسلامی و آزادی خواهان دانشگاه های اروپا و آمریکا شعارها و آرمانهای انقلاب اسلامی را دنبال کنند.
وی بیان کرد: امروز ابر قدرت غرب و اذناب آن از جمله اسرائیل از هر زمان دیگری ضعیف تر و شکننده تر است.اسرائیل خطای محاسباتی بزرگی را مرتکب شد که به لبنان حمله کرد.
چرا که لبنان غزه نیست.
وی افزود: آنها باید بدانند که اگر آن آتش جنگ را با لبنان گسترش دهند، حزب الله لبنان حیفا و تلاویو را موشک باران می کند و زوال اسرائیل به حول الله و قوته نزدیکتر و نزدیکتر می شود.