سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

باد و باران مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد/ تداوم روند کاهشی دما

مهر | استان‌ها | جمعه، 06 مهر 1403 - 15:41
اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان، از گذر موج ناپایدار بارشی از فراز نیمه شمالی استان و وقوع باد و گردوخاک و رگبار باران طی ۴۸ ساعت پیش رو خبرداد.
درجه،شمالي،استان،سلسيوس،دماي،صفر،بالاي،اصفهان،مناطق،كاهش

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد که طی ۴۸ ساعت پیش رو، موجی ناپایدار بر فراز نیمه شمالی استان فعال می‌شود.
وی ادامه داد: با گذر این موج در ساعات بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق شرقی و شمالی استان احتمال وقوع تند باد لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک را انتظار داریم که باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی اصفهان خواهد شد.
رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اضافه کرد: بر اثر ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی تداوم کاهش محسوس دما تا اواسط وقت دوشنبه پیش بینی می شود.
امینی خاطرنشان کرد: در مناطق شمالی، شرقی و غربی استان بارش رگباری همراه با رعدوبرق طی روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، رگبار باران و رعد و برق به ویژه شهرهای آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهق، زواره، شاهین شهر و میمه، فریدونشهر، کاشان، کوهپایه، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین و نطنز را فرا می‌گیرد.
رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین ۲ تا چهار درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن در خنک‌ترین ساعات به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
به گفته امینی، ایستگاه کبوترآباد با ثبت دمای ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان هستند.