سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صنایع دفاعی و امنیتی کشور بومی سازی شود

مهر | استان‌ها | جمعه، 06 مهر 1403 - 15:41
قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به انفجار تروریستی پیجرها در لبنان گفت: این اتفاق نشان داد باید صنایع دفاعی و امنیتی کشور بومی سازی شود.
قزوين،اشاره،جمعه،تاكيد،عابديني،وعده،خدا،آيت،الله،امام،ادامه، ...

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با بیان اینکه عزت و سربلندی در تقوا است، افزود: کسی که در مسیر تقوا قدم بردارد لیاقت همه خوبی ها را دارد.
وی با بیان اینکه قرآن تاکید دارد در مسیر جهاد سست نشوید افزود: رزمندگان جبهه مقاومت ایستادگی، شجاعت و جوانمردی خود را به عالم مخابره کرده اند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه دشمن نشان داده عقلی در کارش نیست و دیوانه وار رفتار می کند، ادامه داد: دشمنان اسلام و ملت های مسلمان باید منتظر خشم و قهر خدا باشند.
وی با بیان که به وعده الهی امیدوار هستیم، تاکید کرد: خدا وعده پیروزی را برای جماعتی که در راه او با دشمنان خدا می جنگندند داده و همه به تحقق به این وعده الهی ایمان داریم.
آیت الله عابدینی ادامه داد: امروز شاهد بیداری جهان اسلام و ملت های آزاده در دنیا بر علیه ظلم اسرائیل به مردم فلسطین و لبنان هستیم و بدون شک این بیداری و قیام و مشوق حرکت مقاومت اسلامی است.
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس اضاففه کرد: ما آماده ایم همانند ایام دفاع مقدس در برابر دشمن صهیونیستی به ایستیم و همراه با آنان برای جهاد قیام کنیم.
امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن روز سالمند تاکید کرد: همه ما باید قدر پدران و مادران خود را که گوهرهای زندگی ما هستند بدانیم و برای نگهداری از آنها تلاش کنیم.
وی سالمندان را برکات زندگی دانسته و اضافه کرد: باید با عزت و احترام از این سالمندان و پدران و مادران پیرخودمان حفاظت کنیم و از نگهداری از آنان خسته نشویم.
آیت الله عابدینی با اشاره به روز نخبگان ادامه داد: تقدیر از سردار عبدالله عراقی به عنوان یکی از نخبگان قزوین کار با ارزش و ماندگاری است که باید تکرار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت تروریستی و انفجار پیجرها در لبنان بیان کرد: این اتفاق بر ضرورت بومی سازی تکنولوژی و تسلط بر ابزار و وسایل خودمان مخصوصاً در حوزه دفاعی و امنیتی تاکید کرد.
امام جمعه قزوین با اشاره به حادثه طبس در پایان یادآور شد: در ابتدای سال تحصیلی خانواده های بسیاری داغدار شدند و همه خود را در این داغ شریک مردم عزادار طبس می دانیم.