سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پایان فصل صید میگو در خلیج فارس/ 561 تن میگو صید شد

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 06 مهر 1403 - 16:35
رئیس شیلات بندر دیر با اشاره به پایان فصل صید میگو در آبهای خلیج فارس و سواحل استان بوشهر گفت: صیادان شهرستان دیر در سواحل جنوبی استان بوشهر 561 تن میگو صید و به بازار عرضه کردند.
صيد،ميگو،بندر،آبزيان،شهرستان،اشاره،لنج،صيادي،قايق

هادی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر با اشاره به اینکه مدت صید میگو امسال 43 روز تعیین شد اظهار داشت: صید میگو در نوار ساحلی استان بوشهر از 13 مرداد تا 25 شهریور ماه تعیین شد.
وی میزان صید میگو را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان ساحلی دیر 211 لنج و قایق در صید میگو با دریافت مجوز فعالیت کردند و در مدت یاد شده 561 تن میگو صید و به بازار عرضه کردند.
رئیس شیلات بندر دیر با اشاره به فعالیت 11 لنج و 200 قایق صیادی در صید میگو تصریح کرد: در نیمه نخست امسال صیادان بندر دیر با 11 کشتی، 11 لنج، 250 قایق صیادی یک‌هزار و 70 تن ماهی یال اسبی صید کردند.
جمالی با اشاره به صید آبزیان در شش ماه نخست امسال در سواحل شهرستان دیر گفت: یک‌هزار و 600 ماهی سنگسر، کوتر، شانک، هامور، شوریده، شیر، سلطان ابراهیم، حسون، سارم، زرده، خارو، حلوا سفید و سیاه، سرخو، جش، هوور، قباد در نیمه نخست امسال توسط صیادان دیری صید و وارد بازار شده است.
وی بیان کرد: صید آبزیان در خلیج فارس و سواحل شهرستان دیر در مناطق نوزادگاهی آبزیان با عمق کمتر از 5 متر، و اعماق کمتر از 10 متر اطراف صیدگاه مطاف و نیم مایلی اطراف زیستگاه‌های مصنوعی دیر ممنوع است.
رئیس شیلات بندر دیر اضافه کرد: در این مدت اشتغال و فعالیت یک‌هزار و 377 ملوان در امر صید آبزیان در شهرستان دیر ثبت شده که تراکم اصلی صید آبزیان در منطقه مطاف و لاور ساحلی بوده است.
بندر دیر، دارای بزرگترین بندر صیادی در جنوب کشور است.
انتهای پیام/190/.