سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هیچ قدرتی جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد + فیلم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 06 مهر 1403 - 17:12
مشاور عالی نیروی هوایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران در ابتدای جنگ تحمیلی آماده نبود و صدام به خود اجازه حمله به خاک کشور را داد، ولی امروز که آماده ایم هیچ قدرتی جرأت تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
هوايي،نيروي،جنگ،ايران،جمهوري،اسلامي،دفاع،عراق،آماده،قرار،دشمن

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، نیروی هوایی قدرتمند را یکی ابزار بازدارنده در مقابل دشمن دانست و اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های همه قدرت‌ها نیروی هوایی است از جمله در جنگ جهانی اول و دوم و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و در حال حاضر جنگ غزه و لبنان شاهدیم که مجموعه اقتدار نیروی هوایی دارای جایگاهی ویژه است.
بنابراین می‌شود گفت که در میدان جنگ حرف آخر را نیروی هوایی می‌زند.
مشاور عالی نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان داشت: در میدان جنگ کشوری مسلط است که در فضا توان قدرت نمایی داشته باشد.جمهوری اسلامی ایران هم در طول دفاع مقدس یکی از برگ‌های برنده‌اش اقتدار نیروی هوایی بود.
وی عنوان کرد: با تکیه بر همین قدرت نیروی هوایی در طول دفاع مقدس توانستیم میزان صادرات نفت عراق را به صفر برسانیم و پالایشگاه‌های کشور عراق را هدف قرار بدهیم.
با عملیات بزرگ "اچ 3" توانستیم جنگنده‌های عراق را در مرز اردن مورد هدف قرار داده و همچنین پل‌ها و مراکز استراتژیک عراق را از بین ببریم.
وی در ادامه ابراز داشت: اما سؤال این است پس از گذشت بیش از 40 سال و با این وضعیت تحریم‌های ناجوانمردانه در کدام نقطه‌ایستاده‌ایم؟
باید گفت ما در گذشته تجربه جنگ با دشمن را داشتیم و بعد از آن نیز بیکار ننشسته و تمام نقاط ضعف و قوت خود را مورد تحلیل و بررسی قرار داده واصلاحاتی بر روی تجهیزات و نیاز‌هایمان انجام و تجهیزات و نیرو‌های کشور‌های منطقه را هم مورد بررسی و رصد کامل قرار داده‌ایم و امروز با توجه به وضعیت کشور‌های منطقه خود را تجهیز و آماده کرده‌ایم.
مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: یکی از بهترین کار‌هایی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، خودکفایی در تولید محصولات دفاعی است.
وی گفت: ما در پس از انقلاب به بومی‌سازی روی آوردیم و قطعات مورد نیازمان را خودمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساختیم؛ چراکه امروز چاره‌ای نداریم جز اینکه بر زانوی خود تکیه کنیم.
چیت فروش با اشاره به اینکه اگر دنبال صلح و آرامش هستیم باید آماده دفاع در برابر دشمن باشیم اضافه کرد: هر ملتی که آماده دفاع در برابر تجاوزات باشد، صلح را برای خود به ارمغان می‌آورد و این نکته یک تجربه ثابت شده است.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در ابتدای جنگ تحمیلی آماده نبود و صدام به خود اجازه حمله به خاک کشور را داد، ولی امروز که آماده‌ایم هیچ قدرتی جرأت تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
.
انتهای پیام/363/