سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیشنهاد امام جمعه همدان؛ کارگران سهامداران معادن باشند‌

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 06 مهر 1403 - 17:35
امام جمعه همدان گفت: طبق برنامه راهبردی وزارت صمت، بایستی از معادن در راستای عدالت اقتصادی استفاده کنیم، لذا باید ساز و کاری طراحی شود که کارگران سهامداران معادن باشند .
معادن،قوم،بني،همدان،مقاومت،اسرائيل،الهي،جمعه،سفر،شعباني،كارگ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماز عبادی-سیاسی جمعه، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، با بیان آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن، انسان به تقوای الهی سفارش شده و از مصادیق تقوا پذیرش حق و عدم تکذیب آیات الهی و سخن انبیا است.
وی گفت: اقوامی که در مقابل حق مقاومت کردند و یکی از آنان، قوم بنی اسرائیل است، بنی اسرائیل در آن دوران قوم حقی بودند و بیشتر به بخشی از دوره اشاره دارم که جزء صهیونیست‌ها هستند، بخشی از بنی اسرائیل که معتقد به حضرت موسی(ع) بودند،امروز با صهیونیست‌ها مخالف هستند.
امام جمعه همدان برخی ویژگی صهیونیست را تشریح و بیان کرد: قوم بنی اسرائیل پس از قدرت‌نمایی خدا و عبور از رود نیل، اعتقادات کاملی نداشتند و خواستار بت پرستی شدند و عاقبت به گوساله پرستی روی آوردند، ویژگی دوم صهیونیست قتل انبیایی است که همفکر و هم‌کفو آنان بودند و از بنی اسرائیل بودند بر این اساس صهیونیست سابقه تاریکی دارد و مقابل آن نمی‌توان از منطق و حقوق بشر صحبت کرد‌.
شعبانی با بیان اینکه همان نسل و قوم بنی اسرائیل که موسی(ع) را اذیت کرد و در مقابل حرفش ایستاد، امروز در حال کشتار مردم مظلوم غزه است افزود: در مقابل این قوم نمی‌توان انتظار آتش بس پس از گفتار سازمان‌های حقوق بشر بود، آیا ملتی که قدرت نمایی خدا را دید اما گوساله پرست شد و قاتل انبیا الهی بود، به زن و کودک رحم می‌کند؟
یا می‌توان در مقابل او حرف از منطق زد؟
امام جمعه همدان با بیان اینکه در برابر این قوم لجوج و بنا به فرموده حضرت آقا، خبیث‌ترین کفار، مقاومت تنها راه حل است اعلام کرد: شاید در ظاهر معادلات سیاسی و نظامی چیز دیگری را نشان دهد، اما دست خدا را باید دید و بدانیم که پروردگار پشت سربازان اسلام است و هیچ چاره ای برای نجات اسلام در مقابل این قوم جز مقاومت نیست و این وعده الهی است.
حواشی در سفر رئیس جمهور زیاد بود
آیت‌الله شعبانی مطرح کرد: امروز همه باید از جبهه مقاومت حمایت کنیم، رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان فرمودند "حکم شرعی مبارزه با این‌هاست" بر این اساس چه در عرصه جبهه مقاومت، چه کشورهای اسلامی و مسئولان دولت‌های اسلامی نیاز به وحدت و انسجام داریم.
وی بیان کرد: حواشی در سفر رئیس جمهور زیاد بود و این برای ایجاد تفرقه است، سفر ریاست جمهوری در سازمان ملل می‌تواند خیلی از واقعیت های سیاسی و اجتماعی را برای همه روشن کند.دشمن هر لحظه به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد شکاف در داخل و خارج است که نمونه آن را در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک دیدیم.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفر خود اعلام کرد ما اهل جنگ نیستیم، آنرا نکته درستی خواند و گفت: برخلاف آنچه دشمن به دنبال القا آن است، هیج اختلافی در عرصه حمایت از جبهه مقاومت وجود ندارد این شعار جمهوری اسلامی است.در زمانی که ما اعلام صلح می‌کنیم کشور مقابل تحریم ها را بیشتر می‌کند.
کارگران باید از سهامداران معادن باشند
آیت‌الله شعبانی ضمن تسلیت پیرو حادثه طبس، بیان کرد: وزارت صنعت و معدن و تجارت برنامه راهبردی را با هدف عدالت اقتصادی تدوین کرده است‌.
در استان همدان منابع بسیار زیاد و درجه یکی وجود دارد.
اما کارگران باید سهامداران معادن باشند.
وی با طرح سوال، چقدر مردم از این معادن بهره مند می‌شوند؟، گفت: طبق برنامه راهبردی وزارت صمت، بایستی از معادن در راستای عدالت اقتصادی استفاده کنیم، ساز و کاری باید طراحی شود که کارگران سهامداران معادن باشند‌ چرا که درصد بالایی از کارگران امنیت کافی را ندارند.
امام جمعه همدان یکی از راهکارها را قرار گرفتن معادن در بخش تعاونی دانست و اعلام کرد: 5 الی 8 درصد معادن در اختیار تعاونی‌ها است.
نیازمند هستیم بخش تعاونی در حوزه معادن فعال شود و به عدالت اقتصادی کمک کند.
انتهای پیام/