سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جنایات اسرائیل هرگز موجب تسلیم ملت ما و گروه‌های مقاومت نخواهد شد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 06 مهر 1403 - 21:40
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: تصور دشمن صهیونیستی مبنی بر اینکه جنایات هولناکش باعث درهم شکستن اراده ملت ما و تسلیم گروه‌های مقاومت در برابر این رژیم خواهد شد، توهمی بیش نیست.
حماس،نتانياهو،رژيم،غزه،نوار،فلسطين،ملل،سازمان،صهيونيستي،ملت، ...

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای به سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل که توقف تجاوز این رژیم به نوار غزه را مشروط به خلع سلاح حماس دانست، افزود: نتانیاهو امروز به دروغ‌های آشکارش و توهین به افکار عمومی جهان ادامه داد و در سخنرانی‌اش در سازمان ملل به تهدید ملت‌های منطقه پرداخت.
وی ادامه داد: این در حالی است که این رژیم به جنگ ویرانگر و نسل کشی علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد و با گسترده کردن دامنه جنایاتش، ملت لبنان را نیز هدف حملات خود قرار داده است.
حماس افزود: نتانیاهو باید به عنوان جنایتکار جنگی بازداشت شود نه اینکه در‌های سازمان ملل به روی یک تروریست جنایتکار که صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند، گشوده شود.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تصریح کرد: نخست وزیر رژیم اشغالگر، با اصرار بر ادامه جنگ و گسترش دامنه آن به منطقه و تدوام جنایات وحشیانه با پشتیبانی واشنگتن، صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.
جنبش حماس خاطرنشان کرد: نتانیاهو درباره ورود کمک‌ها به نوار غزه به طور آشکار دروغ می‌گوید و وی همواره سیاست محاصره، قحطی و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان بی‌دفاع در نوار غزه را در دستور کار قرار داده است که این امر، در گزارش‌های سازمان ملل و نهاد‌های بشردوستانه ثبت شده است.
حماس در واکنش به ادعای نتانیاهو مبنی بر جلوگیری از ایفای نقش حماس در آینده نوار غزه پس از توقف جنگ گفت: سرنوشت ملت فلسطین، توسط خودش تعیین خواهد شد و فقط ملت فلسطین حق تصمیم گیری درباره مرحله پس از پایان جنگ را دارد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با تقدیر از مواضع شجاعانه همه کشور‌های مخالف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از خروج سران کشور‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک از سالن مجمع عمومی سازمان ملل در هنگام آغاز سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی در این مجمع قدردانی و تاکید کرد: این موضع، بیانگر واقعی اراده آزاد بین‌المللی در محکومیت اشغالگری و حمایت از حقوق ملت فلسطین است.
حماس خاطرنشان کرد: رژیم فاشیستی صهیونیستی در میان کشور‌های منطقه، هیچ آینده‌ای ندارد و اقدامات جنایتکارانه این رژیم و کشتار بی‌سابقه ملت فلسطین، جنایات جدید اشغالگران در لبنان، تهدید پیاپی کشور‌ها و ملت‌های منطقه و انکار حقوق فلسطینی‌ها ادعای نخست وزیر جنایتکار این رژیم درباره صلح و ادغام را تکذیب می‌کند.
در همین رابطه، سامی ابوزهری عضو ارشد جنبش حماس نیز تاکید کرد: اظهارات نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مملو از دروغ و تناقض بود و خروج بسیاری از هیأت‌های دیپلماتیک و سران کشور‌ها از نشست در هنگام آغاز سخنرانی وی، این واقعیت را نشان داد که دیگر هیج کسی دروغ‌های نتانیاهو را تأیید نمی‌کند.
ابوزهری در واکنش به درخواست نتانیاهو از حماس برای تسلیم شدن گفت: در فرهنگ لغت حماس، واژه‌ای به نام تسلیم شدن وجود ندارد.
بلکه مشکل، در وجود اشغالگری است نه طرفی که از ملتش دفاع می‌کند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: برای پایان یافتن جنگ، حماس باید تسلیم شود، سلاح‌هایش را کنار بگذارد و همه اسرا را آزاد کند در غیر این صورت، جنگ ادامه خواهد یافت.
نتانیاهو افزود: ما خواستار غیرنظامی شدن نوار غزه هستیم و از تشکیل یک اداره مدنی در این باریکه حمایت می‌کنیم.
همچنین اجازه نخواهیم داد حماس در غزه، هیچ نقشی داشته باشد.
نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد: در صورتی که حماس در نوار غزه باقی بماند، ضمن بازیابی تشکیلات و مسلح کردن مجدد نیروهایش، بار دیگر به اسرائیل حمله خواهد کرد.