سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روند ثبت جهانی ماسوله با جدیت و سرعت در حال انجام است

مهر | استان‌ها | جمعه، 06 مهر 1403 - 22:58
انزلی _ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از شناسایی ۲۲۴ فرصت سرمایه گذاری گردشگری در استان خبر داد و گفت: روند ثبت جهانی ماسوله با جدیت و سرعت در حال انجام است.
گردشگري،گيلان،جهاني،اشاره،ثبت،هيركاني،رالي،ماسوله

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه دومین دوره رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس در انزلی اظهار کرد: تور رالی گردشگری جهت آشنایی و معرفی بیشتر مناطق گردشگری در جهان مرسوم است و این مهم در ایران هم پا گرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اهمیت مقوله گردشگری در ابعاد مختلف بیان کرد: رونق صنعت گردشگری با برپایی اردوها و تورهای گردشگری محقق می شود.
جهانی از شناسایی ۲۲۴ فرصت سرمایه گذاری گردشگری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در بخش دریا، اماکن تاریخی و مناظر کم نظیر طبیعی گیلان احصاء شده است.
وی از ورود بیش از ۴۵ میلیون نفر مسافر و گردشگر در شش ماهه نخست سال به گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمارها بیش از ۵۷ میلیون نفر _ شب اقامت در شش ماه گذشته در گیلان به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به سهم بزرگ این اداره کل در اشتغالزایی بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار شغل در حوزه گردشگری در گیلان ایجاد شده است.
جهانی با اشاره به مراحل پایانی ثبت جهانی ماسوله اضافه کرد: روند ثبت جهانی ماسوله با جدیت و سرعت در حال انجام است و با رفع نواقص این شهر تاریخی هم جهانی می شود.
وی با اشاره به وجود جنگل های هیرکانی در گیلان افزود: صیانت و حفاظت از جنگل های هیرکانی ۵۰ میلیون ساله در گیلان مورد تاکید است.