سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایران خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شد

مشرق | بین‌الملل | شنبه، 07 مهر 1403 - 00:40
ایران خواستار برگزاری فوری نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شد .
اسلامي،فلسطين،ايران،رژيم،خارجه،امور،جمهوري،سازمان،تروريستي،م ...

به گزارش مشرق، کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه به وقت محلی در نشست سالانه وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، بر اهمیت اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی در حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.
وی با اشاره به چالش‌های پیش روی جهان اسلام، گفت: «جهان اسلام در مقطع حساسی قرار دارد و با طیفی از چالش‌های مهم مواجه است، به‌ویژه مسئله فلسطین که همچنان اولویت اصلی ماست.»
غریب‌آبادی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای بنیان‌گذار سازمان همکاری اسلامی، همواره از تلاش‌های امت اسلامی برای مقابله با چالش‌های اصلی و توجه ویژه به مسئله فلسطین، حمایت کرده است.
وی گفت: «ایران بار دیگر حمایت بی‌قید و شرط خود را از آرمان فلسطین و تحقق حقوق غیرقابل انکار مردم فلسطین از طریق تشکیل دولت مستقل فلسطین در تمامی سرزمین‌های اشغالی با پایتختی قدس شریف و عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد اعلام می‌کند.»
معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد که همه مردم فلسطین، چه آن‌هایی که در سرزمین مادری خود زندگی می‌کنند و چه آن‌هایی که دور از وطن هستند، از طریق یک همه‌پرسی درباره آینده خود تصمیم‌گیری کنند.
غریب‌آبادی ابراز امیدواری کرد که از طریق این سازوکار، صلحی پایدار حاصل شود که در آن مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کنند.
غریب‌آبادی با اشاره به اینکه موجودیت غیرقانونی و نامشروع رژیم صهیونیستی بر ترور و سلاخی کردن مردم بی گناه شده است، گفت: 'اقدامات تروریستی این رژیم فقط به فلسطین و لبنان محدود نمی شود.
این رژیم اخیرا به اماکن دیپلماتیک ایران حمله تروریستی انجام داد و همچنین در یک اقدام تروریستی، رهبر حماس را در ایران به شهادت رساند.
این رژیم تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است و باید جلوی وحشیگری و جنایات آن را گرفت'.
معاون وزیر امور خارجه ایران در پایان ، با توجه به اهمیت و ضرورت رسیدگی به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و همچنین شرایط ویژه مردم در غزه، از سوی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد که نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسرع وقت برگزار شود.