سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تولید پسته استان مرکزی در حال سبقت گرفتن از کرمان

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 01:52
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در تولید پسته درحال سبقت از کرمان است.
استان،مركزي،زينتي،پسته،ماهيان،پايانه

علی صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی اظهار داشت: اینکه استان مرکزی را به عنوان یک استان صنعتی در کشور می شناسند امر درستی است اما این استان در بخش های دیگر از جمله کشاورزی نیز از برندهای مهم و شناخته شده در کشور است به طوری که استان مرکزی رتبه ششم تولید پسته را دارد و در حال پیشی گرفتن از استان کرمان است.
وی افزود: خشکسالی در کرمان به باغات آنها آسیب وارد کرده است، اکنون استان مرکزی بزرگترین تولید کننده ارگانیک پسته در کشور به شمار می‌رود، سال گذشته بهترین کیفیت پسته در روستای سلطان احمد تولید شد، اما همچنان پایانه صادراتی پسته وجود ندارد.
صفری ادامه داد: استان مرکزی و شهرستان محلات بزرگترین صادر کننده ماهیان زینتی در کشور است هرچند بخشی از آن از استان‌ها دیگر وارد می‌شود اما نهایتا از این شهرستان صادر خواهد شد که نیاز به پایانه و مجتمع دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی بیان کرد: پایانه صادراتی ماهیان زینتی در سفر نخست دولت سیزدهم به استان مصوب شد که مکان آن در مجتمع ماهیان زینتی محلات واقع شده است، اکنون در حال اخذ مجوز هستیم.
وی عنوان کرد: البته این پایانه توسط بخش خصوصی مدیریت خواهد شد، به زودی کار آغاز انجام آن و واگذاری قطعات شروع خواهد شد، قرار بر این است حداقل 10 هزار قطعه به ظرفیت ماهیان زینتی اضافه شود.
انتهای پیام/711/