سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عضو اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت تخم مرغ اوکراین شد

تسنیم | اقتصادی | شنبه، 07 مهر 1403 - 07:30
دولت بلغارستان از کمیسیون اروپا خواست تا واردات تخم مرغ از اوکراین را ممنوع کند و مدعی شد که تولیدکنندگان داخلی به دلیل مازاد واردات ارزان از رقابت ناعادلانه رنج می برند.
اوكراين،واردات،كشاورزي،اروپا،بلغارستان،مرغ،تخم،محصولات،اتحاد ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دولت بلغارستان از کمیسیون اروپا خواست تا واردات تخم مرغ از اوکراین را ممنوع کند و مدعی شد که تولیدکنندگان داخلی به دلیل مازاد واردات ارزان از رقابت ناعادلانه رنج می‌برند.
به گفته وزارت کشاورزی بلغارستان، این پیشنهاد توسط گئورگی تاهوف، وزیر کشاورزی این کشور در نشست شورای کشاورزی و شیلات اتحادیه اروپا در روز دوشنبه در بروکسل مطرح شده است.
تاهوف گفت که تولید داخلی در بلغارستان به شدت تحت تأثیر واردات بی‌رویه تخم مرغ از اوکراین قرار گرفته است که تا 30 درصد ارزان تر از تخم مرغ های موجود در بازار محلی است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در نیمه اول سال 2024 بیش از 2600 تن تخم مرغ توسط اوکراین به بلغارستان صادر شده است که پنج برابر بیشتر از شش ماهه اول سال گذشته است.
تاهوف خاطرنشان کرد که این واردات "فشار جدی بر قیمت‌ها در بازار داخلی وارد می کند" و باعث موجی از ورشکستگی در میان مرغداری‌های بلغارستان شده است.
این وزیر تاکید کرد: ما قاطعانه از مردم اوکراین حمایت می کنیم، اما این به هیچ وجه نباید باعث ورشکستگی و نقض حقوق کشاورزان ما شود.
تاهوف گفت که اگر به نگرانی های بلغارستان رسیدگی نشود، این کشور عضو اتحادیه اروپا آماده است تا "اقدامات حفاظتی" را برای محدود کردن تجارت با اوکراین در نظر بگیرد.
پیش از این در سال جاری میلادی، پارلمان اروپا تعلیق همه تعرفه‌ها و سهمیه ها بر واردات محصولات کشاورزی اوکراین به اتحادیه اروپا را تا ژوئن 2025 تمدید کرد.
طرح تجارت آزاد شامل یک «ترمز اضطراری» برای مرغ، تخم مرغ و شکر است، به این معنی که اگر جریان ورودی از میانگین سطوح 2022 و 2023 بیشتر شود، تعرفه ها می‌توانند دوباره اعمال شوند.
در سال 2022، اتحادیه اروپا تعرفه ها و سهمیه بندی محصولات کشاورزی اوکراین را به حالت تعلیق درآورد تا غلات و سایر محصولات کشاورزی اوکراین را به بازارهای جهانی ارسال کند.
با این حال، هجوم عظیم واردات ارزان محصولات کشاورزی از این کشور جنگ‌زده، کشورهای اروپای شرقی را با سایل این محصولات مواجه کرده است.
بر اساس این گزارش، واردات غلات از اوکراین علت اصلی اعتراضات کشاورزان اتحادیه اروپا بود در اوایل سال جاری بود.
انتهای پیام/