سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 07 مهر 1403 - 08:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور را تشریح کرد.
وضعيت،لغزندگي،هراز،چالوس،ارتفاعات،سرهنگ

سرهنگ بهروز خانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه راهور فراجا در خصوص وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اعلام کرد: در حال حاضر همه محور‌های مواصلاتی کشور از شرایط ترافیکی عادی و روان برخوردار است.
با این حال، در ارتفاعات محور‌های شمالی از جمله چالوس، هراز و فیروزکوه، مه‌گرفتگی گزارش شده است و در ارتفاعات استان تهران نیز مه‌گرفتگی و بارندگی وجود دارد که این وضعیت می‌تواند دید رانندگان را کاهش دهد.
وی افزود: استان‌های اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان با بارش باران همراه هستند و لغزندگی معابر در این مناطق خطرساز است.
همچنین به دلیل بارش شدید باران در محور‌های چالوس و هراز، احتمال انسداد این محور‌ها وجود دارد، لذا رانندگان باید احتیاط کامل را داشته باشند و از سفر‌های غیرضروری در این مسیر‌ها خودداری کنند.
سرهنگ خانپور در ادامه با ارائه هشدار‌های هواشناسی تأکید کرد: به دلیل لغزندگی معابر، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنید و از توقف در حاشیه بزرگراه‌ها و جاده‌ها به شدت پرهیز نمایید.
همچنین پیش از آغاز سفر، حتماً از وضعیت راه‌ها و شرایط جوی مطلع شوید تا سفر ایمنی داشته باشید.
منبع: مهر