سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شرایط فعلی تضمین امنیت در جهان در آستانه سقوط است

مهر | بین‌الملل | شنبه، 07 مهر 1403 - 08:52
وزیر خارجه بلاروس با انتقاد از شرایط کنونی حاکم بر جهانt ایجاد سازمان‌های شانگهای و بریکس را در پاسخ به این وضعیت توصیف کرد.
ملل،سازمان،بلاروس،خارجه،وزير

به گزارش خبرگزاری مهر، «ماکسیم ریژنکوف» وزیر امور خارجه بلاروس در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که شرایط فعلی تضمین ثبات و امنیت در جهان غیرقابل‌اعتماد و در آستانه سقوط است.
وی دراین‌باره گفت: کشورهای جنوب جهانی حمایت لازم را از سازمان ملل دریافت نمی‌کنند، بنابراین این کشورهای به‌دنبال ایجاد سازوکارهای خود مانند سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس هستند.
وزیر خارجه بلاروس همچنین گفت: سازمان ملل حتی قادر به مقابله با هجوم مشکلاتی که جامعه بین‌المللی درباره مسائل توسعه جهانی را آزار می‌دهد، نیست.
به گفته وزیر خارجه بلاروس «برخی مناطق، یا گروه‌های خاصی از کشورها، مانند جنوب جهانی، یا برخی از کشورهایی که با منافع مشترک متحد شده‌اند، دیگر قادر به دریافت پاسخ یا حمایت کافی از سوی سازمان‌های ملل نیستند و به‌طور مستقل شروع به ایجاد مکانیسم‌های خاصی کرده‌اند که می‌توانند مسائلی، ازجمله مسائل امنیتی، فعالیت‌های تروریستی، و مهاجرت غیرقانونی را حل کنند که در حوزه مسئولیت سازمان ملل است.