سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟+ عکس

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 07 مهر 1403 - 08:52
تحلیلگر بازار سرمایه باتوجه به شرایط تکنیکالی در خصوص حرکت شاخص‌های بازار سرمایه نکاتی را مطرح کرد.
شاخص،واحد،هفته،عدد،كوتاه،بورس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۹۷ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و افزایش حدود ۲.۷ درصدی، به عدد دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.
او افزود: با توجه به خروج شاخص از کانال نزولی کوتاه مدت و همچنین مثبت شدن سیستم ابرکومو، احتمالا طی استراحتی کوتاه، مسیر صعودی خود را ادامه دهد.
محدوده ۲.۱۰۰.۰۰۰ واحد، حمایت اصلی این حرکت است.
این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، برخلاف شاخص کل، صعودی بود.
این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۶۸۷ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از افزایش حدود ۲.۷ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۰۷ هزار واحد رسید.
او می‌گوید: حرکت کلی این شاخص نیز مانند شاخص کل است و انتظار داریم پس از یک صعود و استراحت کوتاه، مسیر فعلی خود را ادامه دهد.
حمایت اصلی شاخص هم وزن محدوده ۶۷۰ هزار واحد است.
ملک لی گفت: شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.