سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احداث مسیر جدید برای تردد کامیون‌های معادن بالادست سرنجیانه

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 09:30
سنندج- بازرس کل کردستان اعلام کرد: در راستای حل مشکل روستای سرنجیانه و رفع تردد کامیون‌های حمل محموله معدنی قرار است مسیر جایگزین برای تردد کامیون‌ها تا ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.
روستا،بازديد،روستاي،معادن،پتروشيمي،سنندج،حامل،معدني

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی صبح شنبه بعداز بازدید از مسیر روستای سرنجیانه و پیگیری شکایات و مطالبات مردم این روستا مبنی بر تردد کامیون‌های حامل مواد معدنی در داخل روستا به خبرنگاران اعلام کرد: گرچه روستای سرینجیانه در سایه بی‌مهری معادن بالادستی و پتروشیمی سنندج قرار دارد اما با ورود سازمان بازرسی کردستان به مشکل ۱۲ ساله روستای سرنجیانه این مشکل پیگیری می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در این بازدید که به منظور احصاء مشکلات این روستا صورت گرفت، از نقاط مورد چالش روستا بازدید شد.
وی تصریح کرد: در این بازدید مشکلاتی اراضی کشاورزی، جاده دسترسی به پتروشیمی و معادن بالادست و همچنین تردد کامیون‌های حامل محموله‌های معدنی از داخل روستای سرنجیانه و ایجاد مشکلاتی برای ساکنین این روستا مورد بررسی قرار گرفت.
بازرس کل استان کردستان عنوان کرد: پس از بازدید از مسیرهای جایگزین، با لحاظ حقوق معادن که برای تولید دارای حقوقی هستند همچنین توجه به حقوق مردم ساکن روستا و مسائل مربوط به حوزه ایمنی تصمیمات لازم اتخاذ شد.
هواسی ادامه داد: در پایان این بازدید، جلسه‌ای در شرکت پتروشیمی سنندج برگزار شد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد مصوبات آن تا دو ماه آینده اجرایی شود.
وی افزود: یکی از این مصوبات، احداث مسیر جدید و جایگزین بود که مقرر شد توسط صاحبان معادن طراحی و ظرف ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد.