سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شهادت‌ها و ترورها جبهه مقاومت را شکست نمی دهد

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 09:41
قزوین- کارشناس مذهبی گفت: مهم‌ترین نقطه قوت حزب‌الله ایمان و امید است و به طور یقین شهادت‌ها و اتفاقات نمی‌تواند بیانگر این باشد که جبهه مقاومت در حال شکست است.
جبران،اسرائيل،دنبال،شرايط،انتقام،ايران،الاقصي،يهود،طوفان،چرا ...

حجت‌الاسلام روح‌الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فضای منطقه‌ای که اکنون ما با آن مواجه هستیم به دو قسمت پیش از طوفان الاقصی و پس از آن تقسیم می‌شود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با آسیبی که در طوفان الاقصی دید تلاش کرد تا با حمله‌های مکرر و بی‌رحمانه به غزه و جنوب لبنان این آسیب را جبران کند.
کارشناس مذهبی بیان کرد: یهود در طول تاریخ این‌گونه بود که هرگاه آسیبی به آن وارد می‌شد کوتاه نمی‌آمد و به دنبال جبران بود چنانچه ذات وجودی آن‌ها توأم با غرور، تکبر و انتقام است و با توجه به اینکه آن‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند به‌مراتب در مواجه با آسیب به دنبال جبران سخت‌تر آن هستند همان‌طور که بعد از عید غدیر یهود در پی انتقام اقدام به شهادت پیامبر (ص) کرد.
وی افزود: پس از طوفان الاقصی یهود برای جبران به‌علاوه بر غزه تهدیداتی را نیز در قبال ایران انجام داد و سفارت ایران را مورد هدف قرار داد.
این کارشناس عنوان کرد: وعده صادق شاهکار آخرالزمانی بود که محقق شد و با توجه به وعده صادق انتظار می‌رفت که صهیونیسم برای جبران این ضربه اقدام کند و انتظار می‌رفت که این جبران در سطوح بالاتری اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در حوزه انتخابات نیز به دنبال تعیین و تکلیف وضعیت جبهه مقاومت بود که انتخابات و مشارکت در شرایط خوبی برگزار شد و این وضعیت خوب بازهم می‌توانست زمینه انتقام عمیق‌تری را برای اسرائیل فراهم کند و در نهایت این ضربه در پی شهادت شهید هنیئه منعکس شد و اسرائیل در این بین به دنبال قدرت‌نمایی و پوشاندن ضعف‌های خود با شکاف اطلاعاتی بود.
محمدی ابراز کرد: پس از آن نوبت ایران اسلامی بود تا انتقام گیرد و با توجه به شرایط حاکم در غرب آسیا و ایران اسلامی در انتخابات بنا به دلایلی جبران این حادثه به تأخیر افتاد که این تأخیر آسیب‌زا بود و از دیدگاه من در آن شرایط لازم بود تا وعده صادق دو محقق شود چراکه این عدم اتفاق اسباب بروز مشکلات کنونی و شکاف اطلاعاتی حزب‌الله بود.
وی مطرح کرد: مهم‌ترین نقطه قوت حزب‌الله ایمان و امید است و به طور یقین پیروزی را برای ما ایجاد می‌کند، شهادت‌ها و اتفاقات نمی‌تواند بیانگر این باشد که جبهه مقاومت در حال شکست است چراکه مهم‌ترین نقطه قوت و پیروزی ما از ایمان به خدا و امید به او سرچشمه می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام این اتفاقات شرایطی است که ما باید برای رسیدن به پیروزی پشت سر بگذاریم و این‌ها شرایطی است تا جبهه مقاومت شرایط و نقاط ضعف و قدرت خود را شناسایی کند.
کارشناس سیاسی عنوان کرد: ضعف ایدئولوژی در دولت جدید احساس می‌شود که سبب می‌شود برخی بیانات و مواضع ضعیف مطرح شود که واکنش نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی را در برداشت اما مهم‌ترین نکته آن است که ما باید از دولت حمایت کنیم و به دنبال تحلیل درست شرایط باشیم و از دولت در حین حمایت مطالبه‌گری داشته باشیم چراکه این مطالبه‌گری تأثیر بسزایی در سفر نیویورک داشت.
وی گفت: مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی و امام (ره) در این انقلاب نابودی اسرائیل است، اسرائیل خط قرمز ما است و در نابودی آن کوتاه نمی‌آییم.
محمدی در پایان بیان کرد: مذاکره و حتی صحبت در خصوص مذاکره اشتباه و خطا است و نابودی اسرائیل در واقع مطالبه و هدف رهبر انقلاب و امام راحل (ره) بوده و هست.