سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رشد ۱۴ درصدی ارزش تجارت غیرنفتی ایران با کشور‌های سازمان همکاری‌های اسلامی

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 07 مهر 1403 - 10:52
تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در نیمه اول امسال با ۱۴ درصد افزایش به ۳۲.۲ میلیارد دلار رسید.
عضو،كشورهاي،درصد،اسلامي

گمرک ایران اعلام کرد، تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در نیمه اول امسال با ۱۴ درصد افزایش به ۳۲.۲ میلیارد دلار رسید.
میزان وزنی تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در این مدت ۴۸.۸ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد نشان می‌دهد.
از مجموع مبادلات تجاری غیر نفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ۳۸.۴ میلیون تن به ارزش ۱۵.۶ میلیارد دلار به صادرات اختصاص یافت که به لحاظ وزن یک درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته است.
این گزارش در خصوص واردات از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ اظهار داشت: در این مدت ۱۰.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی وارد کشور شد که به لحاظ وزن ۱۶ درصد و از حیث ارزش ۱۸ درصد رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، بیشترین حجم مبادلات تجاری غیرنفتی ایران در ۶ ماهه سال جاری در بین کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، به ترتیب با امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، پاکستان و عمان بوده است.