سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترانزیت بیش از 431 هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 10:52
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از 431 هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود خبر داد.
مرز،ترانزيت،افغانستان،كشور،كالا،مزيدي،راهداري،ترانزيتي،يادآور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر مزیدی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال 431 هزار و 348 تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشد یک هزار و 79 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی این حجم از کالا، 17 هزار و 721 سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.
عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل داروهای گیاهی، آرد، شکر و سوخت از مبادی کشورهای امارات، روسیه، چین و عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت 279 هزار و 19 تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل فرآورده‌های نفتی و سیمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.
مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.
وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرایندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طی 6 ماهه ابتدایی امسال 26 هزار و 480 خودرو وارد و 25 هزار و 80 خودرو از این مرز خارج شده‌اند.
انتهای پیام/ 252