سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آرزوی دختر بدمینتون باز ایران برای حضور در المپیک

مهر | ورزشی | شنبه، 07 مهر 1403 - 11:30
دختر بدمینتون باز کشورمان امیدوار است در آینده‌ای نه‌چندان دور یکی از نمایندگان ایران در بازی‌های المپیک باشد.
مدال،مسابقات،رباطي،بدمينتون،نماينده،كسب،سطح،حضور،كشور،ايران، ...

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا رباطی دختر بدمینتون‌باز ایران در فینال مسابقات بین‌المللی سریز جوانان نایب قهرمان شد.
نماینده کشورمان در دور اول موفق شد حریفی از کشور میزبان را شکست دهد او سپس بدمینتون‌باز قزاقستانی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.
رباطی در این مرحله در یک بازی سنگین و سخت برابر بدمینتون باز هندی الاصل خود از کشور امارات به پیروزی رسید تا علاوه بر صعود به فینال، موجب شگفتی دراین دور از رقبات‌ها شود.
نماینده کشورمان در پایان نتیجه را به حریف خود واگذار کرد و به مدال نقره رسید.
زهرا رباطی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص کیفیت این مسابقات و کسب مدال نقره اظهار کرد: از هفته گذشته در مسابقات جوانان زیر ۱۹ سال که به میزبانی کشور بحرین برگزار شد حضور پید ا کردم؛ به لطف خدا موفق شدم با عبور از اکثر رقبای خودم به مدال ارزشمند نقره برسم.
سطح مسابقات در مقایسه با سال گذشته به دلیل حضور بازیکنا هندی خیلی بالا رفته بود.
امسال علاوه بر بازیکنان کشور میزبان تیم هایی از عربستان، ازبکستان، قزاقستان، امارات و هند هم در این رقابتها شرکت کرده بودند که به نظرم از نظی فنی کیفیت مسابقات را دوچندان کرده بود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از قبل هم پیش بینی کسب مدال را داشتی؟
گفت: بله، قطعاً همه بازیکنانی که در سطح بین المللی حاضر می‌شوند به دنبال کسب مدال هستند و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی و تمرین می‌کنند من هم از این موضوع مستثنی نیستم.
این دختر بدمینتون باز ایران در ادامه خاطر نشان کرد: تمریناتم را به صورت مداوم و روزانه زیر نظر مربیان دلسوز و باتجربه این رشته انجام دادم و در حال حاضر نیز با همین روند برای سایر مسابقات خودم را آماده خواهم کرد.
کسب مدال با توجه به برنامه‌ای داشتم دور از ذهن نبود اما نتیجه هیچ رویدادی از قبل قابل پیش بینی نیست.
خوشحالم که موفق شدم به اهدافی که داشتم در بحرین دست پیدا کنم.
رباطی با اشاره به نقش موثر حمایت‌های خانواده در مسیر رسیدن به موفقیت‌های ورزشی اخیر خود، عنوان کرد: بازیکنان در تمامی رشته‌های ورزشی خصوصاً در رده‌های سنی نوجوان و جوان به شدت نیازمند حمایت خانواده‌های خود هستند چون در این سن شما باید هم از نظر روحی درک شوید و هم چند مورد مثل ورزش، درس، زبان و… را به موازات هم پیش ببرید.
قطعاً حضور و حمایت خانواده به عنوان نزدیک ترین افراد به فرد به شدت تاثیرگذار است و خوشبختانه من از این نعمت برخوردار هستم.
ملی پوش بدمینتون ایران در رده‌های سنی با بیان اینکه دوست دارم روزی نماینده ایران در بازی‌های المپیک باشم؛ تاکید کرد: فکر می‌کنم آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به بالاترین سطح و حضور در المپیک است من هم امیدوارم به یاری خدا و با حمایت وزارت ورزش وحمایت فدراسیون بدمینتون و آموزش‌های خوب مربیانم بتوانم به این سطح دست پیدا کنمو در المپیک نماینده خوب کشورم باشم.