سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مردم استان از افراد پیشرو در بیعت با امام خمینی(ره) بودند

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 12:53
شهرکرد-فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: مردم این استان جز اولین گروه‌هایی بودند که بعد از همافرها با امام راحل بیعت کردند و همچنان بر این بیعت پایبند و استوار هستند.
استان،بختياري،چهارمحال،تيپ،جنگ،رزمندگان،اكبري،سردار،امام،حضو ...

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌محمد اکبری در نشست تخصصی نسرا چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری با استان‌های اصفهان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هم‌جوار بوده و دارای یک میلیون جمعیت است.
وی تصریح کرد: بافت اصلی این استان عشایری است و در سه قومیت اصلی لر، بختیاری، فارس و ترک‌زبان طی سال‌های متمادی در یک فضای آرام‌بخش با وحدت و انسجام زندگی می‌کنند.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از زمان شروع، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مردم چهارمحال و بختیاری بسیار نمایان است و مردم این استان جزء اولین گروه‌هایی بودند که بعد از همافرها با امام راحل بیعت کردند و در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷، سرانی از این استان و عشایر عازم تهران شدند و با امام خمینی (ره) بیعت کردند و همچنان بر این بیعت پایبند و استوار هستند.
سردار اکبری اضافه کرد: تعدادی از بیعت‌کنندگان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر فرزندان خود را در این دوران تقدیم کردند.
وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی مردم این استان نقش‌آفرین بودند و قبل از آغاز جنگ تحمیلی، رزمندگانی از این استان برای حفظ تمامیت ارضی کشور در مناطقی مختلف و اواخر سال ۵۸ در استان کردستان حضور یافتند.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم اضافه کرد: در آغاز جنگ تحمیلی با توجه به اینکه هنوز یگان‌های سپاه تشکیل نشده بود، رزمندگان این استان به‌صورت گروه‌های کوچک در جبهه‌های جنوب خصوصاً شوش و آبادان حضور یافتند.
سردار اکبری بیان داشت: تا زمان تشکیل تیپ قمربنی‌هاشم (ع) رزمندگان این استان در یگان‌هایی چون تیپ ۱۴ امام حسین (ع)، تیپ ۱۷ قم و تیپ ۲۵ کربلا در قالب گردان‌های متعدد رزمی و پشتیبانی رزم حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، اولین اسیر رژیم بعث عراق در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد، به این ترتیب که خلبانان رژیم بعث وقتی وارد خاک کشور شدند و مناطقی از اصفهان و تهران را بمباران کردند مورد اصابت قرار گرفتند افزود: خلبان یکی از این هواپیماها در یکی از روستاهای شهرستان شهرکرد با چتر فرود آمد و توسط مردم اسیر شد و اولین اسیر جنگ در این استان به اسارت در آمد.
سردار اکبری بیان داشت: رزمندگان چهارمحال و بختیاری در آغاز شروع جنگ برای دفاع از انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) حضور یافتند و بعد از تشکیل تیپ همیشه سرافراز قمربنی‌هاشم (ع) شاهد رشادت‌های رزمندگان این استان در قالب این تیپ به‌عنوان یگان رزم و هم در قالب جهاد سازندگی در مناطق مختلف بودیم.