سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

غار بتون در سرایان پاک‌سازی شد - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 12:53
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: غار بتون، فنی ترین و عمیق ترین غار شرق کشور که در منطقه شکار ممنوع کمر سرخ شهرستان سرایان قرار دارد با حضور برخی از کوهنوردان و مسئولان شهرستان سرایان پاکسازی شد.
حفاظت،غارها،زيست،محيط،سرايان،مشاركت،ملي،عنوان،ارشادي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سعید ارشادی در حاشیه مراسم پاک‌سازی غاز بتون سرایان با اشاره به شعار امسال روز غار پاک با عنوان حفاظت مشارکتی کلید حفظ و احیاء غارها نامگذاری شده از نقش مهم و بااهمیت مشارکت مردم در حفاظت از سرمایه های ملی سخن گفت.
وی اظهار کرد: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست یک وظیفه ملی تلق شده و آنچه مسلم است حدود امکانات و وظایف یک سازمان به تنهایی قادر به حفاظت از سرمایه‌های ملی و طبیعی نخواهد بود و مشارکت همه احاد مردم را می‌طلبد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: غارها نیز به عنوان اکوسیستم‌های حساس و شکننده به دلیل عدم یا محدودیت ارتباط با محیط بیرون نسبت به آلودگی‌ها و عوامل خارجی بسیار حساس هستند و با عنایت به اینکه غارها محل زمستان‌گذرانی خفاش ها به عنوان بزرگترین و مهمترین کنترل‌کننده حشرات و آفات هستند هر گونه آلودگی حتی جزئی می‌تواند باعث از بین رفتن این زیستگاه‌ها و خفاش‌ها شده که اثر بسیار بزرگی بر چرخه زیست بوم و زنجیره غذایی خواهد داشت لذا در زمینه حفاظت از غارها نیاز به توجه ویژه همه مسئولان و مردم و مشارکت همه‌جانبه مردم داریم.
ارشادی گفت: در همین راستا با کار مشترک اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان و هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی سرایان، غار بتون از زباله‌ها پاکسازی شد.
انتهای پیام/ 257