سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

صادرات تخم مرغ به ۷۸ هزار تن رسید

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 07 مهر 1403 - 12:58
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بر اساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۷۸ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است‌.
تخم،مرغ،كشور،آنفولانزا،مرغداران،هيئت

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان بوده که خوشبختانه به قیمت تمام شده نزدیک شده است.
او روند تولید تخم مرغ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ مهرماه به ۱۳۵ هزار تن برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
کاشانی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ مدیریت شده در حال انجام است، افزود: بر اساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۷۸ هزار تن تخم مرغ به ۳ کشور آفریقایی، عراق، افغانستان، ترکمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت آنفولانزا حاد پرندگان گفت: علی رغم آنکه کشورهای اطراف درگیر آنفولانزا حاد پرندگان هستند، اما خوشبختانه در کشور ما گزارشی از شیوع بیماری نداشتیم چراکه ۱۰۰ درصد گله ها علیه بیماری واکسینه شدند.
خبرنگار: آزاده محبی