سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خطای انسانی عامل مهم تصادفات است

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 12:58
بیجار-رییس پلیس راهور بیجار گفت: خطای انسانی عامل مهم تصادفات است.
رانندگي،خودرو،بيجار،پليس،راهور،تدافعي،رييس،ايمني،رعايت،حادثه ...

سرهنگ یوسف هنری موحد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رفتارهای ترافیکی و رعایت نکات ایمنی کوچک اما مهم در رانندگی که توجه به آنها میزان حادثه ترافیکی را کاهش می دهد.
وی افزود: راه و جاده، خودرو، انسان و شرایط محیطی به صورت خاص و توأمان در بروز یک حادثه ترافیکی نقش دارند.
وی ادامه داد: اما خطای انسانی بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می دهد.
رییس پلیس راهور بیجار تاکید کرد: پیشگیری از تصادفات رانندگی نیازمند تمرین، مهارت، رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، تمرکز حواس و حفظ خونسردی می‌باشد.
وی تاکید کرد: یکی از تکنیک‌هایی که قابلیت کاهش آمار حوادث را به همراه دارد، بهره‌گیری از تکنیک رانندگی تدافعی می‌باشد.
وی اعلام کرد: در رانندگی تدافعی، راننده از خود رفتار و عملی را نشان می‌دهد که ضمن محافظت از خود، از برخورد و تصادف با سایر وسایل نقلیه و عابران جلوگیری خواهد کرد.
رییس پلیس راهور بیجار افزود: پنج عامل اصلی رانندگی تدافعی شامل آگاهی، هوشیاری، میدان دید، قضاوت و مهارت است و در واقع رانندگی تدافعی در اصل تمرین پیش‌بینی موقعیت‌های خطرناک، علی‌رغم شرایط نامطلوب یا اشتباهات دیگران هنگام رانندگی با وسیله نقلیه موتوری است.
سرهنگ هنری اظهار کرد: می‌توان با رعایت فاصله طولی کلی، مانند فاصله سه ثانیه‌ای با وسیله نقلیه جلویی برای اطمینان عکس العمل به موقع، به آن دست‌یافت.
رانندگی تدافعی خطر برخورد را کاهش می‌دهد.
وی به برخی نکات ایمنی در حین رانندگی اشاره کرد و بیان داشت: رانندگانی که قصد تردد در راههای برون شهری را دارند بازدیدی از خودرو خود از لحاظ فنی و سیستم روشنایی داشته باشند و قبل از حرکت با بستن کمربند ایمنی خود و اطمینان از بستن کمربند ایمنی سرنشینان، خودرو خود را به حرکت در آورند.
وی ادامه داد: بعضاً بزخی از رانندگان در هنگام نقص فنی در خودرو و یا تعویض لاستیک پنچر، بخصوص در تاریکی شب بدون هیچ توجهی به سایر خودروهای عبوری در سطح سواره اقدام به تعمیر و یا تعویض لاستیک می کنند که این کار هم جان خود و هم سایر کاربران ترافیک را به خطر خواهد انداخت.
رییس پلیس راهور بیجار ابراز داشت: توصیه می شود در چنین مواقعی تا جایی که امکان دارد خودرو را کاملاً از سطح سوار رو خارج نمایند و در غیر قابل حرکت بودن با نصب تابلو و علائم هشدار دهند سایر رانندگان را از توقف خودرو در سطح آسفالت مطلع کنند.
فرمانده راهور شهرستان بیجار بیان داشت: کسی که قصد سبقت گرفتن را دارد اجازه عبور داده شود نه اینکه با لج بازی کرد چرا که گذشت در رانندگی می تواند از یک حادثه دلخراش جلوگیری کند.
سرهنگ هنری موحد تاکید کرد: سبقت غیرمجاز، لایی کشیدن و رفتارهایی مشابه افتخار نیست و عاقبت خوشایندی را درپی نخواهد داشت و شک نکنید مردم ما را از نوع رانندگی مان قضاوت می کنند.
فرمانده پلیس راه بیجار افزود: رانت گلن به هیچ وجه در راه هایی که آشنایی کامل ندارند و یا دید در رانندگی شبانه مشکل دارند از رانندگی پرهیز کنند و در نزدیکی مناطق مسکونی مراقب عبور حیوانات اهلی و وحشی باشند چرا که سالانه تعدادی از هموطنان بعلت نا آشنایی با راه و برخورد با حیوانات جان خود را از دست می دهند.
وی اذعان کرد: باتوجه به تغیرات آب و هوایی و احتمال بارندگی به طور معمول در اولین بارندگی سطح اصطکاک لاستیک با راه به علت مخلوط شدن آلودگی های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک لغزندگی ایجاد می شود بنابراین ضرورت دارد رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی را داشته باشند که بتوانند به موقع از خود عکس العمل نشان داده و از هرگونه حادثه رانندگی جلوگیری بعمل آورند.
رییس پلیس راهور بیجار در پایان گفت: خودرو برای رفاه و آسایش بشر ساخته شده و این خودرو ها نیستند که ما را می کُشند، روش و سبک رانندگی ماست لذا توصیه های پلیس را جدی بگیرید.