سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روزانه ۲۰۰ تن مرغ در استان مرکزی کشتار می شود

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 14:41
اراک- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: روزانه ۲۰۰ تن مرغ در این استان کشتار می شود.
مرغ،استان،قيمت،تن،اخوان،سامانه،كيلو،تعاون

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا اخوان ظهر شنبه در نشست اقدام مشترک تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: مشکلی در تامین مرغ در بازار وجود ندارد و جوجه ریزی طبق روال انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: از ۲۸ شهریور تا سوم مهر ماه روزانه ۲۵۰ تن مرغ و از سوم مهر تاکنون روزانه ۲۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده است.
اخوان با بیان اینکه کمبودی در بحث مرغ نیست و کشش بازار در استان بیشتر از ۱۰۰ تن نیست افزود: روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن در استان توزیع می‌شود و مابقی به خارج از استان صادر می‌شود.
اخوان با بیان اینکه در ۲۰ روز اخیر قیمت مرغ در سطح کشور دچار التهاب شده است گفت: از جمله دلایل این افزایش قیمت، افزایش قیمت جوجه و تلفات به دلیل گرما و بیماری بوده است به طوری که بعضی از واحدهای مرغداری بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تلفات داشته‌اند.
وی با بیان اینکه میانگین قیمت هر کیلو مرغ در سطح کشور ۶۳۰ هزار ریال است تصریح کرد: در استان تلاش شده قیمت هر کیلو مرغ را ۶۰۰ هزار ریال ثابت نگه داشته شود اما دلال‌ها نیز فعال شده‌اند و مقرر است این موضوع از طریق سامانه تعاون کنترل شود.
اخوان با بیان اینکه شب گذشته حدود ۱۰۰ هزار قطعه مرغ با وزن تقریبی ۱۹۷ تن لاشه مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است، افزود: هم اکنون نیز قیمت هر کیلو مرغ در بازار استان ۸۹۵ هزار ریال و قیمت هر کیلو مرغ زنده ۶۰۰ هزار ریال است.
توزیع مرغ از طریق سامانه تعاون انجام شود
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز اظهار کرد: وضعیت قیمت مرغ در استان خوب نیست و انتظار داریم توزیع مرغ حتماً از طریق سامانه تعاون انجام شود تا این وضعیت بهبود پیدا کند.
سعید نورالهی افزود: اگر توزیع مرغ از طریق سامانه تعاون انجام نشود، برخورد قانونی صورت می گیرد.