سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار هواشناسی در سمنان به صدا درآمد

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 14:53
سمنان- همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان، اداره کل هواشناسی، هشدار نارنجی را صادر کرد.
استان،هواشناسي،سمنان،هشدار،نارنجي،باد،وزش،ارتفاعات،سامانه

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دومین شنبه مهرماه سال ۱۴۰۳ شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی به اقصی نقاط استان سمنان به خصوص نیمه شمالی این استان هستیم سامانه ای که ماحصل ورود آن به استان، بارش، رگبار پراکنده، باران و وزش باد شدید خواهد بود.
اداره کل هواشناسی استان سمنان در پی ورود این سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان، هشدار نارنجی خود را صادر کرده است این هشدار از امروز شنبه در اقصی نقاط استان اعلام شده و تا اواخر روز یکشنبه نیز تداوم دارد.
فعالیت سامانه بارشی، درغالب نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان با بارش و رگبار و کاهش دید همراه است در نتیجه از مردم استان درخواست شده تا به ارتفاعات استان سفر نکنند.
رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید پدیده هایی هستند که در هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان به آن اشاره شده است همچنین در این هشدار نسبت به باد شدید و تندبادهای لحظه ای و وزش باد شدید هم هشدارهایی داده شده است.
کارشناسان هواشناسی استان سمنان طی امروز و فردا از کاهش شش تا هشت محسوس دمای هوا خبر داده اند و از سوی دیگر خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها در زمره بخش های هشدار نارنجی هواشناسی طی روزهای شنبه و یکشنبه است.
کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی دیگر بخش هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان است.
خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات دیگر نکته ای است که مسئولان هواشناسی استان سمنان به آن اشاره داشته اند در بخش دیگری از هشدار نارنجی هواشناسی اعلام شده که احتمال وزش باد شدید، تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک بیشتر در نواحی شرقی و جنوبی طی امروز و فردا وجود دارد.
محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی برای عدم سقوط در هنگام وزش باد و خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره دیگر موضوعی است که در این هشدار هواشناسی به آن تاکید شده است.