سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اطراف رودخانه ها اتراق نکنید/ لزوم توجه شهروندان به هشدارها

مهر | اقتصادی | شنبه، 07 مهر 1403 - 15:29
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز جاری هشدار داد و از مردم خواست از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌جد خودداری کنید.
آب،شركت،تهران،سيلاب،هشدار،احتمال،شهروندان،اتراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، رامین شمالی افزود: باتوجه‌به هشدار سازمان هواشناسی کشور و بر اساس هشدار قرمز رنگ این سازمان مبنی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز شنبه (هفتم مهرماه ۱۴۰۳) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما و در نقاط بالادست بارش برف پیش‌بینی‌شده است که احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خطر صاعقه و آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری‌شدن سیلاب وجود خواهد داشت.
وی ادامه‌داد: توصیه اکید شرکت آب منطقه‌ای تهران به شهروندان این است که از اتراق و تردد کنار رودخانه‌ها، رود دره‌ها و مسیل‌ها به‌طورجدی اجتناب کنند و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، زیرا کم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان به هشدارها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار برای مردم داشته باشد.
شمالی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای تهران در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار سیلاب احتمالی در حالت آماده‌باش است، خاطرنشان‌کرد: رصد و پایش رودخانه‌های استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امورهای منابع آب تابعه و اطلاع‌رسانی‌های مکرر این شرکت به‌منظور آگاه‌سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.
وی تاکید کرد: هشدار احتمال وقوع سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خطرآفرین و حتی مرگبار است.