سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لوپز بعد از دیدار با کارولین: قطعا دوباره برمی‌گردم - تسنیم

تسنیم | ورزشی | شنبه، 07 مهر 1403 - 15:29
اعجوبه کشتی فرنگی جهان که در پاریس پنجمین طلای المپیکش را گرفت و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، خوشحالی اش از دیدار با الکساندر کارولین افسانه ای را هم اندازه با رسیدن به رکورد رویایی خود دانست.
طلاي،المپيك،كشتي،روسيه،لوپز،پاريس،ديدار،2024

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میخایین لوپز کوبایی که با کسب 5 نشان طلای المپیک، در المپیک‌های 2008 پکن، 2012 لندن، 2016 ریو، 2020 توکیو و 2024 پاریس و جشنواره‌ای از مدال از مسابقات جهانی، برای همیشه نام خود را در تاریخ کشتی جهان به ثبت رساند، طی روزهای هفته‌های گذشته سفری به روسیه داشت و در این مدت با قهرمانان نامدار و عنوان‌دار کشتی این کشور دیدار کرد.
لوپز که علاوه بر قهرمانی، به لحاظ اخلاقی نیز از فاکتورهای ممتازی سود می‌برد، طی حضورش در روسیه، با الکساندر کارولین افسانه‌ای که او هم موفق به کسب 12 نشان طلای المپیک و جهانی و 12 طلای قهرمانی اروپا شده، دیدار کرد.
قهرمان سنگین‌وزن کشتی فرنگی کوبا، در مورد سفرش به روسیه نوشت: «بسیار خوشحالم که توانستم به رویای خود رسیده و پنجمین طلای المپیک را بگیرم، اما به همان اندازه خوشحالم که توانستم با الکساندر کارولین دست داده (دیدار کنم) و به سرزمین مادری او سفر کنم.
با تشکر فراوان از عبدالرشید سعدالله‌یف که وقت گذاشت و به دیدنم آمد.
متاسفم که عبدالرشید در پاریس نبود، او از دید ما قهرمان بزرگی است.
صمیمانه از همه روس‌ها برای چنین استقبال گرمی تشکر می‌کنم.
واقعا بودن در روسیه را دوست دارم و قطعا دوباره برمی‌گردم.»
لوپز در المپیک 2024 پاریس بعد از آنکه شکست امین میرزازاده از ایران و صباح شریعتی از آذربایجان را برد، در فینال از سد هموطنش یاسمانی آکوستا فرناندز از شیلی گذشت و مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی را از آن خود کرد.
انتهای پیام/