سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مراکز مشاوره دانشجویی خوابگاه‌های پسرانه در بوشهر افتتاح شد

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 16:41
بوشهر- رئیس مرکز مشاوره دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: مراکز مشاوره دانشجویی در خوابگاه‌های پسرانه یادگار سه و دریا دانشگاه خلیج فارس بوشهر افتتاح شد.
مشاوره،دانشجويان،دانشگاه،دهقاني،خليج،فارس،مراكز

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی دهقانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، در این خصوص بیان کرد: این اقدام به دانشجویان این امکان را می‌دهد که به مشاورین مجرب در خوابگاه‌ها دسترسی سریع‌تری داشته باشند.
به جای اینکه دانشجویان به مرکز مشاوره مرکزی در پردیس اصلی دانشگاه مراجعه کنند، درواقع این بار مراکز مشاوره به خوابگاه‌ها آمده‌اند.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: یک شعبه مرکزی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی وجود دارد که سیزده روانشناس و مشاور در آن خدمات مشاوره‌ای از جمله مشاوره بالینی، خانواده، تحصیلی، کودک و نوجوان را ارائه می‌دهند.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: این خدمات به تمامی اعضای خانواده دانشگاه خلیج فارس، شامل؛ دانشجویان، اساتید و کارکنان، ارائه می‌شود.
دهقانی افزود: این مراکز از سال ۱۴۰۲ برای خوابگاه‌ها راه‌اندازی شده و اولین اتاق مشاوره در خوابگاه پانزده خرداد و مجتمع خوابگاهی کوثر افتتاح شده است.
وی تأکید کرد: کارکرد این مراکز بر پیشگیری، رشد و درمان متمرکز است و تلاش می‌شود تا نقاط ضعف و قوت دانشجویان شناسایی و مشکلات روابط بین فردی، خانوادگی و شخصیتی مورد بررسی قرار گیرد.
دهقانی تصریح کرد: وجود اتاق مشاوره در خوابگاه‌ها به بهبود خدمات روان‌شناختی برای تعداد بیشتری از دانشجویان کمک خواهد کرد و جو ایمن مشاوره‌ای برای پاسخ به ابهامات فراهم می‌شود.