سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان معرفی شد

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 16:41
رشت- «حجت الاسلام و المسلمین رضازاده» به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان معرفی شد.
پيشگيري،استان،جامعه،گيلان،دادگستري،اهميت،المسلمين،رضازاده

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز هفتم مهرماه با ابراز تاسف از حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم غزه و لبنان، اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات سکوت کرده و با جنایتکاران همراهی می‌کنند.
وی پیشگیری و صیانت را امری کم هزینه و پر فایده دانست و افزود: هزینه‌های پیشگیری قطعاً کمتر بوده و نباید از این امر مهم غفلت کرد و تا جایی که امکان دارد اجازه ندهیم تا کسی در مسیر انحراف قرار گیرد.
رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، گفت: اعتیاد، طلاق، سرقت و زمین خواری از معضلات امروز جامعه بوده و باید با کارشناسی‌های انجا شده، اقدامات تخصصی لازم در این زمینه انجام شود.
اهمیت توانمند سازی جامعه در بخش پیشگیری
حجت الاسلام رضازاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با بیان اهمیت توانمند سازی جامعه در بخش پیشگیری، اظهار کرد: باید برنامه‌های عملیاتی تعیین شده در بازه زمانی مشخص شده انجام گیرد.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه پیشگیری احیاء حقوق عامه است، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه باید منجر به کاهش ورودی پرونده در محاکم قضایی شود.
گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین رضازاده پیش از این ریاست شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان را بر عهده داشته و همچنین سمت معاونت فرهنگی دادگستری استان را نیز در کارنامه خود دارد.