سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وعده هریس برای سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجران

تسنیم | بین‌الملل | شنبه، 07 مهر 1403 - 16:53
کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، در نخستین بازدید خود از مرز مکزیک، از اعمال محدودیت های سخت تر در پذیرش مهاجران خبر داد.
آمريكا،مهاجران،غيرقانوني،هريس،مكزيك،ايالت،بايدن،انتخابات،درص ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، که برای نخستین بار در برنامه های انتخاباتی اش به مرز مکزیک سفر کرده، از اعمال محدودیت های بیشتر و سخت تر در درخواست پناهندگی و پذیرش مهاجران و نیز مبارزه با ورود ماده مخدر فنتانیل به آمریکا خبر داد.
وی که در شهر مرزی داگلاس آریزونا با کمتر از 17 هزار نفر جمعیت صحبت می کرد، از طرح های خود برای اصلاح سیستم مهاجرتی مختل شده آمریکا خبر داد در حالی که دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواهش را به برافروختن آتش ترس و تفرقه در پی تاثیر مهاجران بر زندگی مردم آمریکا متهم کرد.
این در حالی است که آمارهای دولتی حاکی از آن است که در دوران ریاست جمهوری بایدن، حدود 7 میلیون مهاجر هنگام عبور غیرقانونی از مرز مکزیک با آمریکا دستگیر شده اند.
آماری که منجر به انتقادات گسترده ترامپ و دیگر جمهوری خواهان از عملکرد هریس و بایدن در این باره شده است.
موضوع مهاجرت یک موضوع کلیدی برای رای دهندگان آمریکایی است.
ایالت آریزونا یکی از ایالت های چرخشی و رقابتی است که جمعیت زیادی از رای دهندگان لاتین تبار از هر دو حزب را در خود جای داده است.
مرز جنوبی آمریکا همچنان منبع ورود ماده مخدر فنتانیل و دلیل اصلی مصرف بیش از حد ماده مخدر در آمریکاست.
هریس از قوانین تنبیهی بیشتر برای افرادی خبر داد که به طور غیرقانونی از مرزهای آمریکا عبور می کنند.
در حالی که از ممنوعیت درخواست پناهندگی برای افرادی که به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا می شوند، حمایت کرد.
قانونی که سال جاری توسط جو بایدن اتخاذ شد و باعث کاهش چشمگیر ورود مهاجران غیرقانونی شد.
نامزد دموکرات ها تصریح کرد من اقدامات بیشتری برای بسته نگه داشتن مرزها بین مبادی های ورودی انجام خواهم داد.
افرادی که به طور غیرقانونی از مرزهای ما عبور کنند، دستگیر خواهند شد و برای پنج سال از ورود دوباره به خاک آمریکا منع می شوند.
هریس خاطرنشان کرد ما اتهامات کیفری سخت تری را علیه نقض کنندگان مکرر این قانون در نظر می گیریم و اگر کسی درخواست پناهندگی خود را در مبادی های قانونی مطرح نکرده و به صورت غیرقانونی از مرز عبور کند، از ارائه درخواست پناهندگی منع می شود.
وی افزود: من این پیشنهاد نادرست را رد می کنم که ما باید بین تضمین امنیت مرزهایمان یا ایجاد سیستم مهاجرتی ایمن و بشردوستانه، انتخاب کنیم.
ما می توانیم و باید هر دو را انجام دهیم.
هریس همچنین ترامپ را به مسدودکردن لایحه امنیت مرزی با هدف جلوگیری از جریان ماده فنتانیل به کشور متهم کرد.
لایحه ای که در ماه فوریه سال جاری پس از فشار گسترده ترامپ بر روی هم حزبی هایش برای رد هر گونه توافق دو حزبی، از سوی سنا مسدود شد.
نامزد دموکرات ها وعده داد که این قانون را احیا خواهد کرد.
قانونی که شامل استخدام 1500 مامور گشت مرزی بیشتر، 4300 مامور پناهندگی، 100 قاضی رسیدگی به پرونده های مهاجرتی و تکنولوژی های جدید شناسایی مواد مخدر است.
این در حالی است که دونالد ترامپ در تازه ترین اظهارات خود گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، برنامه اخراج گسترده مهاجران اهل هائیتی را از شهر اسپرینگ فیلد اوهایو در حالی که اغلب آنها به طور قانونی در این شهر زندگی می کنند، اجرا خواهد کرد.
ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرد که چند روز پیش تصاویری در شبکه های اجتماعی از سوی افرادی از جناح راست منتشر شد که در آن ادعا شد مهاجران اهل هائیتی که وارد این شهر اوهایو شده‌اند، در حال خوردن حیوانات خانگی هستند.
در همین حال دولت بایدن در ماه ژوئن وضعیت حفاظت شده موقت را برای صدها هزار نفر از مهاجران اهل هائیتی در خاک آمریکا تمدید کرد، یک برنامه طولانی مدت که از اخراج مهاجران قانونی جلوگیری کرده و به آنها اجازه کار می دهد.
وقوع جنگ های داخلی در هائیتی باعث آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده و حدود 5 میلیون نفر نیز با خطر عدم امنیت غذایی شدید روبرو هستند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن در یک اقدام عملی جدی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر، ارائه پناهندگی به مهاجرانی را که غیرقانونی از مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، ممنوع کرد.
براساس این قانون، مهاجرانی که به‌طور غیرقانونی از طریق مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند، به‌سرعت به مکزیک بازگردانده می‌شوند.
سنای آمریکا در ماه فوریه، لایحه دوحزبی امنیت مرزی و کمک‌های خارجی دولت آمریکا برای سال مالی اخیر را ارائه کرد.
در این لایحه مبلغ 20 میلیارد دلار برای امنیت مرزها اختصاص یافته است که در آن دولت این اجازه را دارد زمانی که شمار مهاجرانی غیرقانونی که روزانه از مرز جنوبی مکزیک با آمریکا عبور می‌کنند، از حدی فراتر برود، آنها را اخراج کند، همچنین سیاست دستگیری و آزادسازی مهاجران پایان یابد و استانداردهای موردنیاز برای درخواست پناهندگی افزایش یابد و فرآیند بررسی این درخواست تسریع شود، اما این لایحه به‌دلیل فشارهای سیاسی دونالد ترامپ همچنان مسکوت مانده است.
پیشتر نیز رؤسای جمهور کشورهای آمریکا و مکزیک اعلام کردند در نظر دارند درباره مهاجران غیرقانونی در مرزهای مشترک خود سخت‌گیری بیشتری اعمال کنند.
موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آنها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرزهای مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.
جو بایدن تا پیش از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی و در ماه‌های اخیر، دیدگاه خود را نسبت به امنیت مرزها سختگیرانه‌تر کرد در حالی که موضوع مهاجران غیرقانونی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های رأی‌دهندگان آمریکایی شده است.
چندی قبل جی‌دی ونس معاون دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی، اظهار کرد که در آغاز به کار دولت ترامپ، یک میلیون مهاجر را از کشور اخراج می‌کنند.
دونالد ترامپ بارها وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، بزرگترین و گسترده‌ترین موج اخراج مهاجران در تاریخ آمریکا را آغاز خواهد کرد.
نگرانی‌ها درباره سیاست‌های مهاجرتی تبدیل به اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در کمپین‌های انتخاباتی امسال شده است.
جمهوری‌خواهان آمریکایی بارها سیاست‌های دولت بایدن در مورد موضوع مهاجران و عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک را مورد انتقاد قرار داده‌اند، موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفته است.
این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید بلومبرگ از رای دهندگان احتمالی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برتری اندکی بر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در 6 ایالت چرخشی و رقابتی دارد و در یک ایالت نیز رقابتی برابر دارند.
براساس این نظرسنجی که به طور مشترک توسط بلومبرگ و مورنینگ کانسالت انجام شده، هریس با 7 درصد در نوادا، با 5 درصد در پنسیلوانیا و با 3 درصد در آریزونا، میشیگان و ویسکانسین و با 2 درصد در کارولینای شمالی پیشتاز است و در ایالت جورجیا رقابتی برابر دارند.
به طور کلی در سراسر 7 ایالت رقابتی و حساس، هریس با 3 درصد در بین رای دهندگان احتمالی پیشتاز است، پیشتازی که 2 درصد بیشتر از پیشتازی وی در نظرسنجی ماه قبل است.
همچنین نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با 47 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 40 درصد در رقابت برای پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، پیشتاز است.
در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.
در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که هریس و ترامپ در ایالت های رقابتی شانه به شانه پیش می روند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود.
انتهای پیام/