سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جشنواه و مسابقه سفالگری در لالجین برگزار شد

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 17:41
همدان ـ دبیر دبیرخانه شهرجهانی لالجین از برپایی جشن و مسابقه سفالگری در آستانه پاسداشت هشتمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین در بوستان سفال این شهر خبر داد.
لالجين،سفال،شهر،موسوي،جشن،مراسم،حاضران،گردشگران

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا موسوی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشن به مناسبت پاسداشت هشتمین سالگرد جهانی شدن شهر لالجین در بوستان سفال و با حضور پر شور مردم، هنرمندان و معاون صنایع دستی استان و مسئولان برگزار شد.
دبیر دبیرخانه شهرجهانی لالجین ادامه داد: این مراسم که به همت اتحادیه سفال، شهرداری لالجین و دبیرخانه شهر جهانی لالجین برگزار شد، بیش از ۶۰ هنرمند سفالگر به اجرای مسابقه سفالگری پرداخته و کودکان نیز بر روی سفال و کاغذ نقاشی کشیده و دیگر کودکان علاقمند به گل بازی نیز در حوضچه گِل ایجاد شده مجسمه‌های گلی ساختند.
موسوی در ادامه عنوان کرد: در این مراسم دیگر هنرمندان آقا و خانم لالجینی نیز به کتیبه‌سازی و مجسمه‌سازی با گل مشغول بودند که با استقبال گردشگران و حاضران مواجه شدند.
وی افزود: در حاشیه این مراسم، با آش سنتی لالجین و نوشیدنی شربتی که مردم لالجین آن را به اسم (پالده) می‌شناسد و به ثبت میراث ناملموس کشور رسیده در بین مردم توزیع و از حاضران پذیرایی شد.
موسوی اجرای کمدی و طنز در این جشن را از دیگر برنامه‌های این جشن اعلام کرد که با استقبال مردم و گردشگران مواجه و برنامه آتش‌بازی حسن ختام برنامه‌ها بود.
شهر لالجین به‌عنوان شهرجهانی سفال در شهرستان بهار واقع شده و به پایتخت سفال جهان شناخته می‌شود.
این شهر یکی از سه ضلع قطب‌های گردشگری و اقتصادی استان همدان است.