سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تاثیرگذاری شهید سید حسن نصرالله بیش از سید حسن نصرالله است

مهر | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 18:41
زاهدان_ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: وی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله مانند شهید سلیمانی تاثیرگذاریش از خود سید حسن نصرالله بیشتر خواهد بود.
نصرالله،مقاومت،سيد،حسن،شهيد،اسلامي،جبهه،لبنان،الله،انقلاب،اد ...

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی عصر امروز شنبه در ویژه برنامه تلویزیونی شهادت سید حسن نصرالله که از شبکه استانی هامون، پخش شد، افزود: بر اساس آنچه در طول تاریخ انقلاب اسلامی تجربه کرده‌ایم و بنا بر آیات الهی و وعده‌هایی که خداوند داده، این اطمینان را داریم که اگر چه شهادت سید حسن نصرالله، یک صدمه به جبهه مقاومت و شخصیت بزرگ به شمار می‌رود، اما قطعاً این موضوع، راه مقاومت را سد نخواهد کرد.
وی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله مانند شهید سلیمانی تاثیرگذاریش از خود سید حسن نصرالله بیشتر خواهد بود.
امام جمعه زاهدان، خاطرنشان کرد: ۳۱ سال قبل که شهید سید حسن نصرالله مسوولیت دبیرکلی حزب الله لبنان را قبول کرد، موقعیت حزب الله مثل وضعیت حال حاضر نبود، محدودیت‌ها و سختی‌های فراوانی داشتند، اما مقاومت کردند، وعده الهی این بود که آنها را یاری کند و براین اساس، به اینجایی رسید که امروز جبهه مقاومت در راس آن حزب الله لبنان وحماس و جهاد اسلامی در فلسطین در عراق و غیره هستند، ولی نگین این جبهه مقاومت در ادوار جمهوری اسلامی ایران، لبنان است.
وی بیان کرد: مسیر شهید سید حسن نصرالله با قوت ادامه پیدا می‌کند، کار ما عمل به دستورات خدا و پای دین و ولایت بودن است، و همه باید کمک کنند که این موضوع، به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شود.
محامی اضافه کرد: اگر یک حرکت فراگیر در جامعه اسلامی ایجاد شود، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «ملت‌های مسلمان دولت‌های خود را بخواهند و وادار کنند که ارتباطاتشان را با این رژیم جعلی اسرائیل قطع کنند»، طبیعتاً وضعیت اسرائیل این نخواهد بود، بنابراین ما بر اساس وعده الهی و تجربه‌ای که خودمان در طول ایام دفاع مقدس داشته‌ایم، همانطور که همواره رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، به آینده روشن جبهه مقاومت امیدوار هستیم و قطعاً پیروزی با جبهه مقاومت است.
وی افزود: شهید سید حسن نصرالله، یک انسان به تمام معنای کلمه، مومن و باورمند به اسلام و مقاومت و بسیار اخلاقی، متواضع، دغدغه مند و با نگاه بلند تمدن اسلامی و کاملاً از خود گذشته و آماده ایثار بود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در جامع المصطفی فعالیت داشته ام، در ارتباط کاری، چند جلسه‌ای در خدمت سید حسن نصرالله بودیم، در آخرین جلسه، بعد از ماموریت جدیدم در سیستان و بلوچستان بود، شهید سید حسن نصرالله فردی پرکار، دقیق و منظم بود و برای بحث تربیت طلاب، تاکید ویژه داشت که باید برای اسلام، طلاب جانفشانی کنند.
وی ادامه داد: این شهید، روحیه شهادت شجاعت و مقاومت داشت، در سفری که به لبنان داشتم، از وضعیت سیستان و بلوچستان و نظر رهبر انقلاب را در خصوص اهل سنت پرسید و گفت «نقشه دشمن در حملات داعش در سوریه، این بود که جنگ بین شیعه سنی و جنگ مذهبی راه بیندازد، اگر نبود تعاملات جمهوری اسلامی با جهان اهل سنت که اهل سنت از ما دفاع کردند، نقشه دشمن نتیجه می‌گرفت».
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این شهید، تاکید می‌کرد که این رفت و آمدها باید ادامه پیدا کند، چرا که خنثی کننده نقشه دشمن است.