سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۴ دانشمند پرستاری ایرانی در جمع نخبگان علمی جهان

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 07 مهر 1403 - 18:52
در جدیدترین رتبه ‌بندی دانشمندان ۲ درصد برتر جهان که توسط دانشگاه استنفورد منتشر شده است، نام ۲۴ استاد پرستاری ایرانی به چشم می ‌خورد.
دكتر،دانشگاه،علوم،پزشكي،اساتيد،حوزه،فهرست،علمي،پرستاري،عليرض ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، این فهرست، بر اساس داده‌ های پایگاه اسکوپوس و با در نظر گرفتن ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۴ زیرشاخه، محققین را براساس یک فرمول ترکیبی که شامل تعداد مقالات، ارجاعات و سایر معیارهای علمی است، رتبه‌ بندی می ‌کند.
حضور پررنگ اساتید ایرانی در این فهرست معتبر، نشان از سطح بالای تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه پرستاری ایران دارد و به ارتقای جایگاه بین ‌المللی این رشته کمک شایانی می ‌کند.
موفقیت این اساتید می ‌تواند الهام‌ بخش نسل جوان پژوهشگران و دانشجویان پرستاری باشد تا با تلاش و پشتکار به دستاوردهای بزرگتری دست یابند.
این دستاورد، نشان از پیشرفت علمی کشور در حوزه سلامت و پزشکی دارد و می‌تواند به ارتقای سطح بهداشت و درمان در کشور کمک کند.
اسامی اساتید ایرانی حاضر در این فهرست، شامل: دکتر هادی حسنخانی و دکتر منصور غفوری فرد از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکترامیر واحدیان عظیمی و دکتر عباس عبادی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دکتر رضا قانعی قشلاق از دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر حمید آسایش از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر علیرضا خاتونی، دکتر علیرضا عبدی و دکتر امیر جلالی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر سیدحمید شریف نیا از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر علی حسن پور دهکردی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دکتر حمید رضا خانکه از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر محسن ادیب باقری از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دکتر فریبا برهانی و دکتر وحید زمانزاده از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مهلقا دهقان و دکتر جمیله فرخ زادیان از دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر ناهید دهقان نیری، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی و امیر حسین گودرزیان از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرتضی شمسی زاده از دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر عباس بلوچی از دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، دکتر عیسی محمدی از دانشگاه تربیت مدرس و آقای میلاد برجی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام است.
حضور پرشمار اساتید ایرانی در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر جهان، نشان از پتانسیل بالای علمی کشور در حوزه پرستاری دارد.
این دستاورد، نتیجه تلاش‌های مستمر و شبانه‌ روزی این اساتید و حمایت ‌های صورت گرفته از پژوهش و نوآوری در حوزه سلامت است.