سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی شهادت سید حسن نصرالله

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 07 مهر 1403 - 19:00
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی باصدور پیامی شهادت شهید سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.
مقاومت،شهادت،نصرالله،لبنان،جهان،تسليت،مظلوم،قدس،شريف،شهيد،رژ ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پی شهادت آیت‌الله سید حسن نصرالله، دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان و مجاهد کبیر جبهه مقاومت اسلامی، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، ضمن تسلیت به ملت ایران و لبنان، بر ادامه مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار تأکید کرد و خواستار اقدام مؤثر جامعه جهانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شد.
مشروح این پیام به شرح ذیل است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا
با نهایت تأثّر و تألّم، خبر شهادت مجاهد کبیر و سردار نستوه جبهه مقاومت اسلامی، آیت‌الله سید حسن نصرالله (اعلی الله مقامه الشریف)، دبیرکل شجاع و پرافتخار حزب‌الله لبنان، قلب‌های همه مجاهدان راه حق و دوستداران اسلام ناب محمدی (ص) را به لرزه درآورد.
(إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ)
شهید سید حسن نصرالله، که عمر خود را در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی گذراند، با شجاعت و ایمان بی‌پایان به خداوند، به یکی از بزرگ‌ترین نمادهای مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی تبدیل شد.
او با تربیت نسل‌هایی از مجاهدان و رهبری ملّت‌های مظلوم، توانست در برابر یکی از ظالم‌ترین رژیم‌های جهان، سدّ محکمی بسازد.
این رژیم اشغالگر که با جنایت‌های بی‌شمار خود، همواره درصدد نابودی حقوق انسانی و حق حیات ملّت‌های مظلوم بوده، به ویژه در حملات اخیر به مردوم بی‌دفاع غزّه و مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی لبنان، چهره بی‌رحم و جنایت‌کارانه خود را بار دیگر به نمایش گذاشته است.
همچنین با کمال تأسف، شهادت سردار نیلفروشان و سایر شهدای مقاومت را تسلیت می‌گویم.
این شهیدان که با جانفشانی و فداکاری در راه حفظ کیان اسلام و دفاع از حقوق انسان‌های مظلوم، به مقام رفیع شهادت نائل آمدند، همواره در قلب ملت‌های آزادی‌خواه و مقاوم جاودانه خواهند ماند.
از تمامی جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، همچون سازمان ملل متحد، شورای امنیت، و دیوان بین‌المللی کیفری، درخواست دارد که با محکومیت صریح جنایت‌های رژیم تروریست و اشغالگر قدس، از حقوق ملّت‌های مظلوم دفاع کنند و اقداماتی عملی و مؤثر برای جلوگیری از ادامه‌ این تجاوزات ظالمانه اتخاذ نمایند.
اما خون پاک شهید والامقام شهید نصرالله، همچون خون تمامی شهیدان مقاومت، بذرهای آزادی و عدالت را آبیاری خواهد کرد و اراده‌ ملّت‌های مسلمان و تمامی آزادگان جهان را برای مقابله با این جنایت‌های ویرانگر دوچندان خواهد نمود.
همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، کلید شکست استکبار جهانی و آزادسازی قدس شریف است.
در این راستا، همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) تأکید فرمودند، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در راس آن حزب‌الله سرافراز رقم خواهند زد و پیروزی حق بر باطل نزدیک است.
شهادت این رهبر پرافتخار اسلام را به محضر شریف امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی)، ملت بزرگ ایران، مردم لبنان و تمامی آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و ضمن عرض تسلیت شهادت شهید نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، اعلام می‌دارد که پیروزی و آزادی قدس شریف، به عنوان آرمان همیشگی، با خون شهدای مقاومت تحقق خواهد یافت و از خداوند متعال می‌خواهیم که زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم سازد تا با یاری خداوند و اتحاد ملت‌های آزاده و مجاهد جهان، ایستادگی در برابر استبداد و آزادی قدس شریف را محقق سازند.
وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی ٱلَّذِینَ ٱسۡتُضۡعِفُواْ فِی ٱلۡأَرۡضِ وَنَجۡعَلَهُمۡ أَئِمَّةࣰ وَنَجۡعَلَهُمُ ٱلۡوَٰرِثِینَ