سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احقاق حقوق بازماندگان و مصدومان حادثه طبس در اولویت قرارگیرد

تسنیم | سیاسی | شنبه، 07 مهر 1403 - 20:34
عضو فراکسیون زنان مجلس از انتشار بیانیه ای از سوی اعضای این فراکسیون برای رسیدگی فوری به خانواده های داغدار و در اولویت قرار دادن احقاق حقوق بازماندگان و مصدومان حادثه طبس خبر داد.
ايمني،حادثه،طبس،معدن،فراكسيون،كارگران،زنان،داغدار،فوري،سلامت ...

زهره سادات لاجوردی عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از انتشار بیانیه‌ای از سوی اعضای فراکسیون متبوعش برای رسیدگی فوری به خانواده‌های داغدار و در اولویت قرار دادن احقاق حقوق بازماندگان و مصدومان حادثه طبس خبر داد.
متن بیانیه فراکسیون زنان مجلس به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه تلخ و دلخراش انفجار در معدن طبس که به جان باختن و جراحت جمعی از کارگران زحمتکش و ایثارگر منجر شد، بار دیگر زخم کهنه ناامنی در محیط‌های کار را تازه کرد.
این فاجعه که جان جمعی از زحمتکشان ایثارگر را گرفت، نه تنها خانواده‌ها را در سوگ عزیزانشان نشاند، بلکه جامعه را نیز در غم و اندوه فرو برد.
این واقعیت که زنان و کودکانی بی‌گناه ناگهان خود را در فقدان عزیزانشان می‌بینند، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.
ضرورت دارد وضعیت ایمنی در محیط‌های کار بار دیگر به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، تکرار این حوادث ناگوار، نشان از ضعف‌های عمیق در سیستم ایمنی و سلامت شغلی کارگران به‌ویژه در صنایع پرخطر مانند معدن دارد بنابراین باید به قید فوریت با اعمال نظارت دقیق و هوشمندانه، تجهیزات ایمنی کافی، مکانیزه کردن معادن، رعایت استانداردها و اقدامات لازم جهت ارتقاء ایمنی در محیط‌های کار انجام پذیرد تا به امنیت شغلی و سلامت کارگران زحمتکش خدشه ای وارد نشود.
فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این داغ بزرگ و همدردی صمیمانه با خانواده های داغدار جانباختگان حادثه معدن طبس، از دستگاه‌های مسئول و قضایی کشور خواستار بررسی فوری و شفاف علل و عوامل وقوع این حادثه با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی، حقوقی و فنی، محکومیت خاطیان احتمالی، اقدامات پیشگیرانه‌ای را جهت ارتقای ایمنی و سلامت در محیط‌های کار به ویژه معادن کشور اتخاذ نمایند.
همچنین ضرورت دارد مسئولان امر ضمن دلجویی از خانواده های داغدار با رسیدگی فوری به وضعیت آنها، احقاق حقوق بازماندگان و مصدومان این حادثه تلخ را در اولویت قرار دهند.
به گزارش تسنیم، بر اثر انفجار معدن ذغال‌سنگ در طبس که بامداد یکشنبه (یک مهر ماه) رخ داد حدود 50 نفر از کارگران جان باختند.
انتهای‌پیام/