سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انجام 14 هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های استان تهران - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 20:35
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از انجام 14 هزار بازرسی از کارگاه های استان تهران در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بالغ بر97 درصد از واحدهای بازرسی شده نکات ایمنی را رعایت کرده اند.
ايمني،بازرسي،هدفمند،كارگران،واحدهاي،حوادث،استان،آذرپناه،ورفا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمد آذرپناه با ارائه گزارشی از عملکرد 6ماهه بازرسان کار و ایمنی استان تهران از واحدهای تولیدی، صنعتی و کارگاه‌های فعال در استان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع 14 هزار و 752 مورد بازرسی صورت گرفته که از این تعداد 9 هزار و 345 مورد بازرسی‌های ادواری و 4 هزار 659 مورد بازرسی موردی و 748 مورد بازرسی مربوط به حوادث و اتفاقات رخ داده درکارگاه‌ها بوده است.
وی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته تعداد 10 هزار و 788 ابلاغیه رفع نقص برای کار فرمایان صادر شده است.
مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی در ادامه گفت: خوشبختانه بالغ بر97 درصد از واحدهای بازرسی شده نکات ایمنی را رعایت کرده‌اند.
آذرپناه با اشاره به برگزاری مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در امروز 7 مهر ماه که به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نام گذاری شده است، ابراز داشت: ایمنی و سلامت کارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها است و بازرسی‌های هدفمند به ما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت سیستم‌های ایمنی را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهیم.
این امر نه تنها به بهبود شرایط ایمنی کارگران کمک می‌کند، بلکه به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث نیز منجر می‌شود.
وی همچنین بر لزوم انجام بازرسی‌های هدفمند برای ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌ها تأکید کرد و گفت: بازرسی‌های هدفمند و مستمر از کارگاه‌های پرخطر، نقش مهمی در پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارد.
مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که آموزش اصول ایمنی و فرهنگ ایمنی به طور کامل در جامعه به‌ویژه نزد کارفرمایان و کارگران نهادینه نشود، به عبارتی شعار «اول ایمنی، بعد کار» به یک باور عمومی و ترزش همگانی تبدیل نشود، انجام بازرسی‌های مستمر و هدفمند از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی ضرورتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
انتهای پیام/.