خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عراقچی خطاب به دبیرکل سازمان ملل: ایران برای مقابله با شرارت اسرائیل مصمم است

اعتماد | همه | شنبه، 07 مهر 1403 - 22:46
وزیر امور خارجه امشب درباره دیدارش با گوترش با بیان اینکه به وی گفتم که آمریکا شریک قطعی جنایات اسرائیل در غزه و لبنان است، تصریح کرد: ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت اسرائیل مصمم است
لبنان،دبيركل،اسرائيل،ملل،مقابله،رژيم،خارجه،وزير،آمريكا

عراقچی خطاب به دبیرکل سازمان ملل: ایران برای مقابله با شرارت اسرائیل…
وزیر امور خارجه امشب درباره دیدارش با گوترش با بیان اینکه به وی گفتم که آمریکا شریک قطعی جنایات اسرائیل در غزه و لبنان است، تصریح کرد: ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت اسرائیل مصمم است
کد خبر: 676279 | ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ۲۲:۳۲:۰۶
وزیر امور خارجه امشب درباره دیدارش با گوترش با بیان اینکه به وی گفتم که آمریکا شریک قطعی جنایات اسرائیل در غزه و لبنان است، تصریح کرد: ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت اسرائیل مصمم است.
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، امروز (شنبه) هفتم مهرماه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و درباره جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه با وی به گفت‌وگو پرداخت.
وزیر امور خارجه پس از این دیدار گفت: در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل تأکید کردم که بی عملی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا و دیگر حامیان غربی اسرائیل دلیل عمده استمرار جنایت‌ها و ماجراجویی‌های رژیم نامشروع صهیونیستی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد:
با وجود این، مسئولیت قانونی و اخلاقی دبیرکل اقتضا می‌کند که صدای جامعه بین‌المللی علیه تجاوزگری و نسل‌کشی باشد و از اختیارات خود طبق منشور ملل متحد برای بسیج جامعه جهانی جهت اقدام موثر برای مقابله با تجاوزگری رژیم استفاده کند.
عراقچی ادامه داد: به دبیرکل یادآوری کردم که آمریکا شریک قطعی جنایات اسرائیل در غزه و لبنان است کمااینکه سید مقاومت نیز با سلاح سنگرشکن ۵۰۰۰ پوندی اهدایی آمریکا مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.
به گزارش فارس، حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز (شنبه) هفتم مهر‌ماه با صدور بیانیه‌ای از شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله هوایی روز جمعه ششم مهر‌ماه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت با استفاده از بیش از ۸۰ بمب یک تنی سنگرشکن خبر داد.
سیدعباس عراقچی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است.
وزیر خارجه گفت: ایران در کنار لبنان است