خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمریکا به کارکنان خود در سفارت بیروت دستور داد لبنان را ترک کنند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 07 مهر 1403 - 22:46
واشنگتن با توجه به «وضعیت غیرقابل پیش‌بینی در سراسر لبنان» دستوراتی را برای دیپلمات‌های خود و دیگر شهروندان آمریکایی ساکن در لبنان صادر کرد.
لبنان،حملات،ترك،رژيم،آمريكا،بالستيك،بيروت،يمن

در پی شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان، وزارت خارجه آمریکا به برخی از کارکنان سفارت خود در بیروت و اعضای خانواده آنها دستور داد لبنان را ترک کنند.
به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا همچنین از شهروندان خود که در لبنان ساکن هستند خواست تا کشور را ترک کنند و هشدار داد که در صورت بدتر شدن وضعیت امنیتی، گزینه‌های محدود کنونی برای خروج ممکن است در دسترس نباشد.
در این بیانیه آمده است: «با توجه به افزایش نوسانات پس از حملات هوایی در بیروت و وضعیت امنیتی متزلزل و غیرقابل پیش‌بینی در سراسر لبنان، سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می‌خواهد تا زمانی که گزینه‌های تجاری همچنان در دسترس هستند، این کشور را ترک کنند.»
رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر با حملات تجاوزکارانه به لبنان سبب تشدید تنش‌ها در منطقه شده است.
در همین حال، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع می‌گوید ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان است.
در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که جنبش انصارالله فرودگاه «بن‌گوریون» را همزمان با بازگشت بنیامین نتانیاهو با موشک بالستیک هدف قرار داده است.
ساعاتی پیش نیز، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در پی حمله با موشک بالستیک از سوی یمن، آژیر‌های خطر ابتدا در شمال و بعد در مرکز سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است.
مترجم: زهرا نجفی