خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 08 مهر 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بودجه‌های دولتی جوابگوی نیاز گردشگری چهارمحال و بختیاری نیست - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 07 مهر 1403 - 22:53
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه های دولتی پاسخگوی نیازهای حوزه گردشگری استان نیست و درخواست های زیادی برای هزینه کرد این اعتبارات ناچیز وجود دارد.
گردشگري،چهارمحال،بختياري،استان،اتاق،بازرگاني،حوزه،معادن،كشاو ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سید سعید فیاضی در نشست هم‌اندیشی کمیسیون گردشگری و کسب‌ و کارهای وابسته اتاق بازرگانی استان با روسای دفاتر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: بودجه‌های دولتی پاسخگوی نیازهای حوزه گردشگری استان نیست و درخواست‌های زیادی برای هزینه‌کرد این اعتبارات ناچیز وجود دارد.
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی شهرستان‌های 12 گانه استان از نقاط، کانون‌ها و مقصدهای گردشگری خاصی بهره‌مند هستند.
وی فعال کردن و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: بخش گردشگری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی این استان به‌شمار می‌رود.
فیاضی به سرمایه‌گذاری پایین و اشتغال‌زایی بالای طرح‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: باید برای رونق بیشتر حوزه گردشگری از توان مردم و بخش خصوصی بهره‌گیری شود.
وی تقویت امکانات و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: در این راستا نشست‌هایی با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان برگزار و راهکارهای عملیاتی رونق حوزه گردشگری ارائه شود.
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌ و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و اظهار داشت: ارائه آموزش‌های تخصصی به فعالان حوزه گردشگری استان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
وی گفت: مشکلات حوزه گردشگری شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری شناسایی و به کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اعلام شود تا ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن در دستور کار قرار گیرد.
فیاضی تاکید کرد: کمیسیون گردشگری و کسب‌ و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار رویدادهای مختلف مانند جشنواره گز بلداجی را با هدف معرفی بیشتر استان در دستور کار قرار داده است.
تکمیل زنجیره گردشگری در استان ضروری است
مسعود آگشته، مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بررسی مشکلات حوزه گردشگری شهرستان‌های 12 گانه استان و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن ضروری است.
وی تاکید کرد: در این راستا نشست‌های تخصصی با فرمانداران و نمایندگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برگزار و مشکلات به‌صورت میدانی بررسی، از طرح‌های سرمایه‌گذاری بازدید و روند اجرایی این طرح‌ها به‌طور زنجیره‌ای بررسی می‌شود.
وی تکمیل زنجیره گردشگری در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: برای تحقق این مهم فرمانداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها نقش مستقیم و اثرگذار دارند.
آگشته تصریح کرد: معرفی چهارمحال و بختیاری از طریق برگزاری رویدادهای گردشگری در دستور کار کمیسیون گردشگری و کسب‌ و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قرار دارد.
احمد علوی، مشاور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حوزه گردشگری سلامت در این استان بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: بهره‌گیری از تجربه استان‌های موفق هم‌جوار برای رونق گردشگری سلامت می‌تواند به اجرای مطلوب این طرح در چهارمحال و بختیاری کمک کند.
ایمان نجفی، دبیر کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه گفت: اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون هشت کمیسیون تخصصی و 15 انجمن دارد که برخی آن‌ها فعال شده‌اند و تعدادی دیگر در حال فعال شدن هستند.
وی تاکید کرد: شناسایی و رفع مشکلات موجود در حوزه‌های مرتبط با کمیسیون‌ها و انجمن‌های تخصصی زیر مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌صورت ویژه در حال پی‌گیری و انجام است.
نجفی افزود: اجرای یکسان قانون در نقاط مختلف کشور و رعایت عدالت در اجرای قانون می‌تواند به رواق حوزه گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته کمک کند.
انتهای پیام/7540